DTM clubrace op 13 januari 2012.
Vanavond waren 11 rijders present, 10 Speedtrackers (van de vaste rijders waren John, Simon, Niels en William niet aanwezig), en Erik kwam vanuit Drente, de nieuwe baan Van Speedtrack eens uitproberen.De keuring.
De DTM’s werden allemaal op de belangrijkste punten gekeurd, en behoudens dat een enkele auto met wat grammetjes lood verzwaard moest worden, werden daarna alle auto’s goedgekeurd.De kwalificatie.
De tijden lagen niet ver uit elkaar, een paar met een 13-laag, een paar met 12-half, een hele groep rond de 12 en 11 hoog, alleen Joop wist een 11 laag te rijden. Wel werd er sneller gereden dan op 9 december, gezien de PR’s bij de top drie, en bij Sander en Gert.rang | Rijder | Tijd | Heat | Lane | slotcar | |
1 | Joop vd Z. | 11,342 | 2e | 2 | Carrera Mercedes | PR |
2 | Jos | 11,626 | 2e | 3 | Carrera Audi A4 | PR |
3 | Hans | 11,714 | 2e | 4 | Carrear Mercedes | PR |
4 | Marco K. | 11,853 | 2e | 6 | Carrera Audi A4 | |
5 | Roel | 12,064 | 2e | 1 | Carrera Mercedes | |
6 | Kevin | 12,086 | 2e | 5 | Carrera Audi A4 | |
7 | Brian | 12,101 | 1e | 2 | Carrera Audi A4 | |
8 | Erik | 12,558 | 1e | 6 | Scalextric Opel | |
9 | Sander | 12,691 | 1e | 1 | Carrera Mercedes | PR |
10 | Gert J. | 13,203 | 1e | 5 | Proslot Alfa | PR |
11 | Jan K. | 13,226 | 1e | 4 | Ninco BMW |
Twee heats, de eerste van 5 rijders (met 6 marshalls) en de tweede van 6 rijders (met 5 marshalls).
De 1e race heat.
![]() |
De rijders, nu nog wat ontspannen, voor de start, van links naar rechts, Erik, Gert, Jan, Brian en Sander. |
![]() |
Zo divers kan een DTM/WTCC startveld ook zijn: de Mercedes van Sander in baan 1, de Audi van Brian in baan 2, de BMW van Jan in baan 4, de Alfa van Gert in baan 5 en de Astra van Erik in baan 6. |
Jan reed in het begin iets weg van Sander en Erik, moest halverwege iets inleveren, Sander reed erg constant en Erik begon in de langzamere banen (moest nog wat wennen aan de Speedtrack baan), liep in de snellere banen weer wat in op Sander en Jan, en vóór de laatste stint hadden alle drie de rijders evenveel ronden afgelegd. De laatste stint moest de beslissing brengen met Jan in baan 3, Sander in baan 6 en Erik in baan 5. Je zou zeggen appeltje-eitje voor Jan in baan 3, maar die wilde teveel forceren (wat goedmaken), daardoor iets teveel uitvliegers, kon Sander nog wel net achter zich houden, maar moest Erik net voor laten gaan. Dus Brian eindigde als eerste in deze heat, voor Gert, Erik als derde voor Jan en Sander. Een spannende heat voor alle rijders !
De 2e race heat.
![]() |
De rijders, bijna allemaal klaar, voor de start, van links naar rechts: Marco, Kevin, Hans, Jos en Joop (fotograaf Roel ontbreekt) |
De verwachting was dat in deze heat de familie van der Zee onderling zou uitmaken, wie winnaar van de avond zou worden. In de eerste stint kon Hans aanklampen, maar moest in de langzamere banen wat teveel toegeven op de Joop en Jos. Daarachter vochten Marco en Roel onderling een duel uit, terwijl Kevin wat problemen had met zijn auto en de weinige baan training brak hem op, en wel zodanig dat Kevin als laatste eindigde in deze heat (we zijn beter van hem gewend, en een volgende keer verwachten we Kevin weer in de top). Het was wel hectisch in deze heat, een aantal rijders reden op het randje, en hielden geen rekening met het beperkte aantal marshalls, veel uitvliegers, Jos had zelfs meerdere malen een vliegende finish, die werd besloten met een dreun in de boarding (lijkt me niet gezond voor je auto). Marco en Roel reden wat rustiger hun rondjes, maar moesten toch hun hoofd buigen voor het geweld van de top drie, Joop, Jos en Hans. Daarbij liet het tijdwaarneming systeem aan aantal steken vallen (ronden werden niet geteld), zodat de WL dat weer allemaal moest corrigeren a.h.v. van de soms vreemde rondetijden. Maar al met al kon er toch een uitslag worden opgemaakt, Joop dus als eerste, vlak voor Jos en Hans op drie ronden als derde. Marco eindigde met 11 baanstukken voorsprong als vierde, dus vlak voor Roel, en Kevin sloot de rij.
Eind uitslag.
Er werd sneller gereden dan op 9 december, 6 rijders reden behoorlijk wat sneller, Jan verbeterde zelfs zijn PR met 9 ronden. De uitslag was bijna gelijk aan de uitslag in de heats, alleen wisten Brian en Gert zich tussen Roel en Kevin te plaatsen.In cijfers:
Nr. | Naam | Auto | Gestart in | Ronden per stint | Ronden + baanvakken | |
1. | Joop | Mercedes | Baan 2 | 19-19-18-19-18-16 | 109 ronden, 61 baanvakken | PR +2r |
2. | Jos | Audi | Baan 3 | 21-18-18-16-18-16 | 109 ronden, 05 baanvakken | PR +5r |
3. | Hans | Mercedes | Baan 4 | 19-16-16-17-19-19 | 106 ronden, 14 baanvakken | |
4. | Marco | Audi | Baan 6 | 17-16-19-19-16-16 | 103 ronden, 48 baanvakken | |
5. | Roel | Mercedes | Baan 1 | 18-18-19-17-17-14 | 103 ronden, 37 baanvakken | PR +3r |
6. | Brian | Audi | Baan 2 | 18-18-18-16-15-16 | 101 ronden, 39 baanvakken | |
7. | Gert | Alfa | Baan 5 | 17-17-16-17-16-18 | 101 ronden, 26 baanvakken | PR +5r |
8. | Kevin | Audi | Baan 5 | 17-14-15-16-18-17 | 97 ronden, 58 baanvakken | |
9. | Erik | Astra | Baan 6 | 14-15-17-15-14-15 | 90 ronden, 41 baanvakken | |
10. | Jan | BMW | Baan 4 | 16-16-13-14-16-14 | 89 ronden, 81 baanvakken | PR +9r |
11. | Sander | Mercedes | Baan 1 | 15-16-15-15-14-14 | 89 ronden, 03 baanvakken | PR +2r |
Tussenstand 2012.
De eerste DTM race in 2012 zorgt voor een bijna identieke stand als de uitslag (alleen de clubrijders worden in de stand voor het clubkampioenschap opgenomen).Stand DTM | ||
1 | Joop | 16 |
2 | Jos | 12 |
3 | Hans | 9 |
4 | Roel | 6 |
5 | Kevin | 3 |
6 | Simon | 0 |
6 | John | 0 |
Runners-UP | ||
1 | MarcoK | 7 |
2 | Brian | 5 |
3 | GertJ | 4 |
4 | JanK | 2 |
5 | Sander | 1 |
6 | Niels | 0 |
6 | William | 0 |
6 | Ron S. | 0 |
6 | MarcovE | 0 |
6 | Guus | 0 |
Persoonlijke records in IJsselmuiden.
Na twee LMP en DTM races begint er al een afscheiding te komen, hadden we in Kampen de club van 80 en de Runners-Up, in IJsselmuiden zou je een club van 100 kunnen bedenken en de Runners-Up. Verschil t.o.v van de club van 80 van vorig jaar, is dat Brian en Marco K. de club van 100 zijn komen versterken, en het duurt niet lang of Gert zal daar ook bij horen. De runners-up club wordt wat uitgedund, maar aangevuld met Sander en bestaat nu uit William, Sander, Jan K. en Niels. Na de ALV in februari (waar we dit ter sprake zullen brengen) zullen we het onderscheid tussen de topklasse (100+ ipv 80+) en de runners-up klasse in overeenstemming brengen met het gemiddelde van de persoonlijke records.Records 2012 IJsselmuiden | ||||||
naam rijder | gemiddeld | LMP | DTM | GT | Classic | GroupC |
John | 117,03 | 120,49 | 116,23 | 114,38 | ||
Joop | 108,11 | 104,69 | 109,61 | 112,23 | 104,15 | 109,86 |
Jos | 106,05 | 112,28 | 109,05 | 107,03 | 94,40 | 107,48 |
Roel | 104,96 | 111,15 | 103,37 | 102,92 | 103,32 | 104,03 |
Hans | 102,72 | 95,71 | 106,14 | 104,78 | 104,23 | |
Brian | 102,55 | 106,91 | 101,39 | 99,72 | 102,18 | |
Simon | 102,26 | 107,78 | 93,07 | 105,93 | ||
Marco K. | 101,01 | 103,44 | 103,48 | 96,12 | ||
Kevin | 99,81 | 102,04 | 97,58 | |||
Gert J. | 98,04 | 98,53 | 101,26 | 95,10 | 97,02 | 98,29 |
William | 91,47 | 91,47 | ||||
Sander | 91,10 | 94,38 | 89,03 | 86,66 | 92,69 | 92,72 |
Jan K. | 87,93 | 92,14 | 89,81 | 80,78 | 89,00 | |
Niels | 76,43 | 76,43 | ||||
Marco vE | 0,00 | 0,00 | ||||
Ron S. | 0,00 | 0,00 | ||||
Guus | 0,00 | 0,00 |