vrijdag 30 maart 2012

Verslag Classics clubrace van 23 maart 2012

Classic clubrace op 24 maart 2012.

Vanavond waren 9 rijders present, dus dat betekende twee heats.

De kwalificatie.

Eigenlijk weinig verrassingen, behalve dat er ditmaal geen NSR Ford P68 aan de start kwamen, John let zien dat hij ook met een NSR Porsche 917 de rest zijn hielen kon laten zien. De volgende keer zal het aan de kop spannender zijn, want dan zijn de Ford P68 van Joop en Jos gereed, en kan de Slot-It Ford GT40 naar het museum. Tussen de nummer 2 en 5 zat maar 0,2 seconde verschil, dus garant voor spannende races.
Gert en William deden ook niet voor elkaar onder, Jos wat langzamer dan anders en Sander eindigde niet ver achter Gert en William.   Toch nog 4 Persoonlijke Records, een teken dat het steeds iets sneller gaat.

De tijden:

Nr.

Tijd

Heat
Lane
slotcar
1.
John
11,328 

2e
2
NSR Porsche 917
2.
Roel
11,711
PR
2e
1
NSR Porsche 917
3.
Hans
11,810
PR
2e
5
NSR Ford MK4
4.
Marco K.
11,887
PR
2e
6
NSR Porsche 917
5.
Joop
11,931

1e
6
Slot-It Ford GT40
6.
Jos
12,166

1e
5
Slot-It Ford GT40
7.
Gert
12,804

1e
4
NSR Ford MK4
8.
William
12,916
PR
1e
3
NSR Porsche 917
9.
Sander
13,322

1e
2
Slot-IT Alfa 33

De 1e heat.


de Alfa van Sander, de Ford MK4 van Gert, de Porsche 917 van William en de Ford GT40's van Jos en Joop











Joop en Jos in de eerste heat, voor alles moet er een eerste keer zijn !
In de eerste stints nam William de leiding met zijn Porsche 917 in baan 3 en 4. Daarna namen Joop en Jos de leiding zodra ze in de snellere banen kwamen, waarbij Joop in de banen 3 en 5 wat afstand kon nemen van Jos. Daarachter streden William, Gert en Sander om de overige plaatsen, hierbij waren de buitenste banen de scherprechter, daar reed William 2 ronden meer als de andere twee. Gert en Sander deden niets voor elkaar onder, op de eindstreep was het verschil maar een 35 baanstukken, nu nog in het voordeel van Gert, maar Sander zit hem op de hielen !

De 2e heat.

De Porsche 917's van Roel en John, de Ford MK4 van Hans en de Porsche 917 van Marco.












Weer hetzelfde liedje, maar nu met een Porsche 917 liet John zien, dat hij geen Ford P68 nodig heeft om zich de rest van het lijf te houden. Interessanter waren de prestaties van Hans en Marco, beide reden erg geconcentreerd met weinig uitvliegers (daar kon Roel een voorbeeld aan nemen) en wisten beslag te leggen op plaats 2 en 3 in deze heat en ook in de eindrangschikking.

Eind uitslag.

Vijf persoonlijke records, wat aangeeft, dat er steeds harder gereden wordt.

In cijfers:
Plaats
Naam
Auto
Gestart in
Ronden per stint
Ronden + baanvakken

1.
John

Baan 1
21-21-20-19-19-21
121 ronden,    3 baanvakken
PR
2.
Hans

Baan 1
19-18-18-20-19-18
113 ronden,  62 baanvakken
PR
3.
MarcoK

Baan 2
18-18-19-20-18-19
112 ronden,    3 baanvakken
PR
4.
Joop

Baan 2
18-17-19-19-18-19
110 ronden,  48 baanvakken
PR
5.
Jos

Baan 4
19-17-17-19-18-18
108 ronden,  37 baanvakken

6.
Roel

Baan 3
17-19-19-18-17-16
106 ronden,  76 baanvakken

7.
William

Baan 3
18-19-16-16-16-17
102 ronden,  48 baanvakken
PR
8.
GertJ

Baan 3
18-18-15-14-17-18
  98 ronden, 39 baanvakken

9.
Sander

Baan 3
18-17-16-15-14-18
  98 ronden,   4 baanvakken


Tussenstand 2012.

Stand Classics
1
John
31
2
Hans
16
3
Roel
13
4
Jos
12
4
Joop
12
4
Brian
12
7
MarcoK
8
8
GertJ
6
9
William
5
10
Sander
4
11
JanK
1




Simon
0
Kevin
0
MarcovE
0
Guus
0