Classic clubrace op 23 december 2011.
Vanavond een grotere opkomst, er waren 10 rijders present, dat betekent 2 manches met net genoeg marshalls.
Van de vaste rijders waren alleen Simon, William, Niels en Kevin niet aanwezig (dan was het volle bak geweest), Kevin kwam wel na zijn werk tijdens de 2e race nog even kijken, dat kwam goed uit, hij kon meteen wat slotcars tapen in de pitstraat.
De kwalificatie.
De tijden lagen niet ver uit elkaar, een viertal reden vlak onder of op de 12, en een drietal 12-hoog, en nog tweetal een 13–half. John stak daar boven uit en reed zelfs iets beneden een 11-half.
Dat beloofde spannende races.
In cijfers:
rang | rijder | Tijd | Heat | Lane | slotcar |
1 | John | 11,414 | 2e | 2 | NSR Ford P68 |
2 | Joop | 11,868 | 2e | 1 | Slot-It Ford GT40 |
3 | Jos | 11,886 | 2e | 5 | Slot-It Ford GT40 |
4 | Hans | 11,909 | 2e | 3 | NSR Ford MK4 |
5 | Roel | 12,058 | 2e | 6 | NSR Ford MK4 |
6 | Marco K. | 12,616 | 1e | 6 | NSR Ford P68 |
7 | Brian Licher | 12,690 | 1e | 3 | NSR Ford GT40 |
8 | Sander | 12,779 | 1e | 1 | Slot-It Alfa 33/3 |
9 | Gert | 13,524 | 1e | 4 | NSR Porsche 917 |
10 | Jan K. | 13,643 | 1e | 2 | NSR Ford MKIV |
De 1e heat.
Vijf rijders aan de start:
Vanaf het begin streden Brian, Gert en Marco met elkaar, terwijl Sander en Jan, als jongste en oudste deelnemer aan elkaar gewaagd waren. Gaanderweg begonnen zich verschillen zich af te tekenen, Brian reed erg constant en wist zich langzamerhand los te maken van Gert en Marco, en eindigde als eerste in deze heat. Gert wist nipt (90 baanvakken) als tweede te finishen voor Marco die voor het eerst op deze baan reed. Sander wist zijn niveau wat op te krikken en kon daardoor afstand nemen van Jan die nog wat aan de geleende MKIV moest wennen, en met baan 5, 6, en 1 wat meer uitvliegers had dan Sander. Daardoor eindigde Sander voor Jan als vierde in deze heat.
De 2e heat.
De volgende vijf rijders aan de start:
Op John stond ditmaal geen maat. Vanaf het begin reed hij, constant een hoog tempo rijdend, weg van de andere vier, en eindigde soeverein als eerste in deze heat, met wel TIEN ronden voorsprong op de nummers 2, 3, en 4.
Over overmacht gesproken………………………....
Joop, Hans en Roel streden met elkaar, Hans nam een voorsprong in de snellere banen, en reed zeer geconcentreerd, duidelijk even van de werk stress verlost met de feestdagen in het vooruitzicht. Joop kwam vanaf de 2e stint opzetten, en een los geraakt sleperdraadje (onder aan de brug bij begin pitstraat) stuitte zijn opmars en Joop moest overschakelen op de Slot-It Alfa 33/3 (zette deze wat ongelukkig terug vlak na de finish, claimde wel een ronde extra, maar moest door deze manoeuvre feitelijk die 40-tal baanstukken nog een keer afleggen, en dat is dus geen ronde extra !), liep nog wel in, maar kon, in de laatste stint in baan 6 rijdend, niet opboksen tegen Hans in baan 2. Verschil tussen deze twee was een 63 baanvakken in het voordeel van Hans, dus als Joop zijn Alfa op dezelfde plaats had ingezet als waar zijn Ford ophield met rijden, was het verschil nog steeds een 20-tal baanvakken in het voordeel van Hans geweest. Roel reed net als Joop achter Hans aan, kon in de snellere banen inlopen, maar de laatste baan 5 deed ook hem de das om, verschil met Joop was nog geen hele ronde. Jos had zijn avond niet, een keer 17 rondes en de rest eronder is niet wat we van Jos gewend zijn, dus de volgende keer laat Jos ongetwijfeld zien, dat hij met een classic ook hard kan rijden. We hebben horen verluiden, dat ook Jos een NSR classic heeft aangeschaft, dus een volgende keer misschien een Porsche 917 op de baan ? John eindigde dus als 1e in deze heat, voor Hans, Joop, Roel en Jos.
Eind uitslag.
Dat John ook als 1e overall eindigde, was geen verrassing, Hans Joop en Roel deden niet veel voor elkaar onder, maar dat kan ook gezegd worden van Brian, Gert, Jos, en Marco, die maar een luttel aantal ronden eindigden achter de nummers 2, 3, en 4. Sander reed een goede race, maar een paar rondjes minder als het zojuist genoemde viertal, en dat is een knappe prestatie. Jan, zal als hij wat meer gewend is aan zo’n NSR classic, wel weer aanhaken, dus maar veel oefenen !
In cijfers:
Nr. | Naam | Auto | Gestart in | Ronden per stint | Ronden + baanvakken |
1. | John | Ford P68 | Baan 2 | 20-20-19-18-18-19 | 114 ronden, 38 baanvakken |
2. | Hans | Ford MKIV | Baan 3 | 19-18-17-15-17-18 | 104 ronden, 78 baanvakken |
3. | Joop | Ford GT40 | Baan 1 | 18-17-18-17-18-16 | 104 ronden, 15 baanvakken |
4. | Roel | Ford MKIV | Baan 6 | 16-17-18-18-18-16 | 103 ronden, 32 baanvakken |
5. | Brian | Ford GT40 | Baan 3 | 17-18-16-15-16-17 | 99 ronden, 72 baanvakken |
6. | Gert | Porsche 917 | Baan 4 | 17-17-14-16-17-16 | 97 ronden, 02 baanvakken |
7. | Jos | Ford GT40 | Baan 5 | 16-16-15-17-16-16 | 96 ronden, 40 baanvakken |
8. | Marco | Ford P68 | Baan 6 | 16-15-18-17-15-15 | 96 ronden, 12 baanvakken |
9. | Sander | Alfa 33/3 | Baan 1 | 14-16-17-15-15-15 | 92 ronden, 69 baanvakken |
10. | Jan K. | Ford MKIV | Baan 2 | 14-14-14-13-13-12 | 80 ronden, 78 baanvakken |
Eindstand 2011.
Joop eindigde wel weer als eerste, maar gezien de trend van de laatste races, is dat voor komend jaar bepaald geen gelopen zaak ! Bij de Runners-Up eindigden Gert vlak voor Marco en Brian als eerste.
Stand Classics | ||
1 | Joop | 45 |
2 | Roel | 34 |
3 | John | 31 |
4 | Jos | 27 |
5 | Hans | 18 |
6 | Kevin | 11 |
7 | Simon | 0 |
Runners-UP | ||
1 | GertJ | 15 |
2 | MarcoK | 13 |
2 | Brian | 13 |
4 | William | 9 |
5 | Ron | 5 |
6 | Niels | 3 |
7 | JanK | 2 |
7 | Sander | 2 |
9 | MarcovE | 0 |
9 | Guus | 0 |