dinsdag 20 december 2011

Eerste GT clubrace in IJselmuiden

GT race op 16 december 2011.

Vanavond waren 6 rijders present, we zouden eventueel één heat zonder marshalls kunnen rijden, echter dat hebben we toch maar niet gedaan, dus het werden twee heats van telkens drie rijders.

De kwalificatie.

Het gaat hard, Sander een 12-hoog, Gert een 12-laag, Roel zelfs een 11-blank (wat later een uitschieter  bleek te zijn), John rijdt daarna, onder druk, heel knap, een 10-hoog, Jos en Joop blijven daar iets achter met een 11-laag.

In cijfers:


rang
Namen deelnemers:
Tijd
Heat
Lane
Slotcar
1
John
10.859
1e
2
Ninco Renault Megane
2
Roel
11.052
1e
3
Ninco Porsche 997
3
Joop
11.253
1e
1
Ninco Renault Megane
4
Jos
11.476
2e
3
Scalextric Audi R8
5
Gert
12.258
2e
5
NSR Corvette
6
Sander
12.866
2e
4
Ninco Porsche 997


Door de magere bezetting (en omdat een aantal rijders vroeg weg moesten), ditmaal geen foto’s.

De 1e race heat.

Ditmaal de snelsten in de eerste heats, John moest wat vroeger weg, en dat was te merken, hij ging er meteen als een speer vandoor, draaide, als enige, meerdere stints van 21 ronden.  Pas toen John in baan 5 en 6 reed, kon Joop wat op hem inlopen, maar John had genoeg voorsprong opgebouwd, om souverein als eerste te eindigen ! Joop reeed constant, maar kon John niet meer achterhalen en werd op een viertal ronden, tweede in deze heat. En Roel, tja, die kon zijn kwalificatietijd niet meer benaderen (duidelijk een uitschieter, dat ultieme rondje), reed in baan 3 en 4 wel redelijk, maar baan 5, 6 en 1 waren het struikelblok, met meerdere uitvliegers als gevolg, een 3e plaats in deze heat, en Jos moest nog gaan rijden….

De 2e race heat.

Dat Jos de snelste was in deze heat, was geen verrassing, zijn kwalificatietijd kon Jos in de race verbeteren, begon met 21 ronden, maar kon het hoge tempo niet volhouden in baan 4,  baan 5 bleek erg lastig, maar eindigde in deze heat (niet onverwacht) als eerste. Gert had wat moeite om zijn agressieve Corvette in de baan te houden, kreeg op den duur problemen met de aandrijving (tandwielen), en zag in de laatste stint zijn auto niet meer vooruit komen, en eindigde deze stint als 2e met de auto van Joop. Sander reed heel constant, maar kreeg ook pech met zijn Porsche, Wegenwacht erbij, maar kon met de Porsche van Roel verder en reed daarmee zelfs nog beter. Eindigde weliswaar als 3e in deze heat, maar reed erg constant, en zal een volgende keer zijn prestatie wel verbeteren !

Keuring.

Aangezien er veel nieuwe GT auto’s aan de start verschenen, moesten die nog gekeurd worden. Vanwege de tijdsdruk zijn de auto’s na de race gekeurd (door Roel en Gert), waardoor er ditmaal op het eindresultaat geen correctie werd aangebracht, omdat de rijders geen mogelijkheid hadden om de auto’s na de keuring, aan te passen.
Wel drie waarschuwingen, bij John zijn Megane bleek de magneet 46,5 mm achter het hart van het sleperschoentje te zitten. Jos zijn Audi bleek 40-41 gram magneet kracht te hebben. Sander zijn Porsche bleek 48-49 gram magneetkracht te hebben. De slotcars van Joop, Roel en Gert werden goedgekeurd.

Eind uitslag.

John was de winnaar in de GT klasse voor Joop, Jos, Roel, Gert en Sander.

In cijfers:

Plaats
Naam
Auto
Gestart in
Ronden per stint
Ronden + baanvakken

1.
John
Megane
Baan 2
21-21-20-18-17-19
116 ronden,  23 baanvakken

2.
Joop
Megane
Baan 1
19-20-19-19-19-16
112 ronden,  23 baanvakken

3.
Jos
Audi R8
Baan 3
21-18-16-18-17-17
107 ronden,  03 baanvakken

4.
Roel
Porsche
Baan 3
20-18-16-15-16-17
102 ronden,  92 baanvakken

5.
Gert
Corvette
Baan 5
16-15-14-16-17-17
  95 ronden,  10 baanvakken

6.
Sander
Porsche
Baan 4
16-13-13-13-14-17
  86 ronden,  66 baanvakken




Eind 2011.

Dit was de laatste GT race in 2011, dus hierbij de eindstand:

Stand GT
1
Jos
35
2
Hans
34
3
Simon
27
4
Joop
25
5
Roel
24
6
John
12
7
Kevin
0






  Runners-UP
1
Brian
20
2
GertJ
12
3
MarcoK
11
4
William
8
5
RonW
4
6
Christian
2
7
JanK
1
7
Sander
1
7
Sjoerd
1

Niels
0

Guus
0

MarcovE
0