GT race op 20 januari 2012.
Vanavond waren 11 rijders present, dus 2 heats,
De kwalificatie.
Het gaat duidelijk sneller als de vorige keer, John verbetert zich licht (0,1), Joop wat meer (0,3) en Jos gaat zelfs 0,5 sneller, Sander verbetert zich ook (0,2) en de rest rijdt ook snelle tijden.
rang | Rijders: | Tijd | Heat | Lane | Slotcar | |
1 | John | 10,725 | 2e | 2 | Ninco Megane | PR |
2 | Jos | 10,920 | 2e | 5 | Scalextric Audi R8 | PR |
3 | Joop | 11,190 | 2e | 3 | Ninco Megane | PR |
4 | Roel | 11,439 | 2e | 1 | NSR Corvette | |
5 | Marco K. | 11,453 | 2e | 6 | NSR Corvette | |
6 | Hans | 11,505 | 2e | 4 | Ninco Megane | |
7 | William | 12,179 | 1e | 2 | Fly Ferrari F40 | |
8 | Niels | 12,393 | 1e | 5 | Ninco Porsche 997 | |
9 | Gert J. | 12,485 | 1e | 6 | NSR Corvette | |
10 | Sander | 12,660 | 1e | 1 | Ninco Porsche 997 | PR |
11 | Jan K. | 13,566 | 1e | 4 | Spirit Peugeot Silhouette |
De 1e race heat.
William en Gert strijden om de eerste plaats in deze heat, waarbij William iets sneller uit de starblokken is, en dat kan Gert niet meer goedmaken. Jan en Sander gaan gelijk op, ditmaal trekt Sander aan het kortste eind en moet op Jan een rondje toegeven. Niels heeft nog weinig gereden op deze nieuwe baan en komt wat later in zijn ritme, te laat om Sander en Jan nog te achterhalen. Veel oefenen Niels, dan kun je de volgende keer met Jan en Sander meerijden !
De 2e race heat.
Volle bak, zes rijders. John was weer niet te houden en stoof er vandoor in zijn Megane. Jos en Joop volgden op afstand waarbij Jos in baan 6 en 1 wat afstand kon nemen van Joop en daardoor op de 2e plaats in deze manche eindigde, twee ronden voor Joop. Roel, Marko en Hans probeerden bij te blijven, maar dat bleef bij proberen, en eindigde in deze volgorde op de 3e, 4e, en 5e plaats. Wel mooi dat Marko zich tussen Roel en Hans wist te plaatsen, Marko is sneller gaan rijden t.o.v. van vorig jaar.
Eind uitslag.
Vijf PR ‘s (dus verbeteringen t.o.v. de vorige keer), John had ook een PR gereden als bij de keuring zijn auto goed was bevonden. Nu bleek zijn Megane 48 gram magneetkracht te generen, 8 gram teveel, dus een aftrek van 8% van zijn aantal ronden, wat hem 2 plaatsen deed duikelen in de uitslag.
In cijfers:
Plaats | Naam | Auto | Gestart in | Ronden per stint | Ronden + baanvakken | Na aftrek | |
1. | Jos | Audi | Baan 5 | 19-18-19-20-19-20 | 115 ronden, 21 baanvakken | PR | |
2. | Joop | Megane | Baan 3 | 20-19-19-17-18-20 | 113 ronden, 05 baanvakken | PR | |
3. | John | Megane | Baan 2 | 21-21-20-20-19-19 | 120 ronden, 58 baanvakken | 110,93 * | |
4. | Roel | Corvette | Baan 1 | 18-19-18-19-18-17 | 109 ronden, 43 baanvakken | PR | |
5. | Marco K. | Corvette | Baan 6 | 17-17-17-20-17-19 | 107 ronden, 24 baanvakken | ||
6. | Hans | Megane | Baan 4 | 19-16-17-16-18-18 | 104 ronden, 24 baanvakken | ||
7. | William | Porsche | Baan 2 | 17-18-16-16-16-16 | 99 ronden, 13 baanvakken | ||
8. | Gert | Corvette | Baan 6 | 16-16-16-16-17-16 | 97 ronden, 38 baanvakken | PR | |
9. | Jan K. | Peugeot | Baan 4 | 16-14-14-15-15-16 | 90 ronden, 40 baanvakken | ||
10. | Sander | Porsche | Baan 1 | 16-15-16-15-14-13 | 89 ronden, 31 baanvakken | PR | |
11. | Niels | Porsche | Baan 5 | 14-14-12-16-14-13 | 83 ronden, 48 baanvakken |
Tussenstand 2012.
Omdat dit de eerste GT wedstrijd in 2012 is, is de tussenstand gelijk aan de uitslag.
Stand GT | ||
1 | Jos | 17 |
2 | Joop | 13 |
3 | John | 10 |
4 | Roel | 8 |
5 | MarcoK | 7 |
6 | Hans | 6 |
7 | Simon | 0 |
7 | Kevin | 0 |
7 | Brian | 0 |
Runners-UP | ||
1 | William | 5 |
2 | GertJ | 4 |
3 | JanK | 3 |
4 | Sander | 2 |
5 | Niels | 1 |
6 | MarcovE | 0 |
6 | Guus | 0 |
Persoonlijke records 2012 (stand per 21-1-2012).
Ronderecords 2012 IJsselmuiden (totaal na 6x4 minuten) | |||||||
Nr. | naam rijder | gemiddeld | LMP | DTM | GT | Classic | GroupC |
1 | John | 117,03 | 120,49 | 116,23 | 114,38 | ||
2 | Joop | 108,27 | 104,69 | 109,61 | 113,05 | 104,15 | 109,86 |
3 | Jos | 107,68 | 112,28 | 109,05 | 115,21 | 94,40 | 107,48 |
4 | Roel | 106,26 | 111,15 | 103,37 | 109,43 | 103,32 | 104,03 |
5 | Hans | 103,02 | 95,71 | 106,14 | 104,24 | 104,78 | 104,23 |
6 | Marco K. | 102,57 | 103,44 | 103,48 | 107,24 | 96,12 | |
7 | Brian | 102,55 | 106,91 | 101,39 | 99,72 | 102,18 | |
8 | Simon | 102,26 | 107,78 | 93,07 | 105,93 | ||
9 | Kevin | 99,81 | 102,04 | 97,58 | |||
10 | Gert J. | 98,50 | 98,53 | 101,26 | 97,38 | 97,02 | 98,29 |
11 | William | 95,30 | 91,47 | 99,13 | |||
12 | Sander | 91,63 | 94,38 | 89,03 | 89,31 | 92,69 | 92,72 |
13 | Jan K. | 88,43 | 92,14 | 89,81 | 90,40 | 80,78 | 89,00 |
14 | Niels | 79,96 | 76,43 | 83,48 | |||
Marco vE | |||||||
Ron S. | |||||||
Guus |
Kwalificatierecords 2012 IJsselmuiden | |||||||
nr. | naam rijder | gemiddeld | LMP | DTM | GT | Classic | GroupC |
1 | John | 11,033 | 10,960 | 10,725 | 11,414 | ||
2 | Joop | 11,486 | 11,231 | 11,342 | 11,190 | 11,868 | 11,801 |
3 | Jos | 11,618 | 11,535 | 11,626 | 10,920 | 11,886 | 12,124 |
4 | Hans | 11,782 | 11,705 | 11,714 | 11,505 | 11,909 | 12,077 |
5 | Marco K. | 11,867 | 11,544 | 11,853 | 11,453 | 12,616 | |
6 | Roel | 11,869 | 11,488 | 12,064 | 11,052 | 12,058 | 12,683 |
7 | Simon | 12,134 | 11,479 | 12,912 | 12,010 | ||
8 | Brian | 12,232 | 11,610 | 12,101 | 12,690 | 12,525 | |
9 | Kevin | 12,380 | 12,674 | 12,086 | |||
10 | Gert J. | 12,765 | 12,283 | 13,176 | 12,258 | 13,524 | 12,584 |
11 | William | 12,767 | 13,355 | 12,179 | |||
12 | Sander | 12,834 | 12,670 | 12,691 | 12,660 | 12,779 | 13,370 |
14 | Jan K. | 13,261 | 12,355 | 13,226 | 13,566 | 13,643 | 13,517 |
13 | Niels | 12,867 | 13,340 | 12,393 | |||
Marco vE | |||||||
Ron S. | |||||||
Guus |