Volle bak vanavond, wel 12 rijders !
Naast de vaste hap, zoals Joop, Jos, Edwin, de Sander Knol en Sander Klappe,
Hans, Rick, Finn en ondergetekende, maakten Jan, Jim en Ton het dozijn vol !
Het is natuurlijk ook leuk, rijden met de clubauto’s, iedereen
rijdt met dezelfde auto in dezelfde baan, dus het komt er nu niet op aan of je
een snelle auto hebt, maar puur alleen op je rijderskwaliteiten. En dan geeft
zo’n race met de clubauto’s goed aan, waar je staat.
Ditmaal hoef je niet te sleutelen (dat heeft Joop al voor je gedaan
!), dus je kan meteen gaan trainen in elke baan, zodat je goed voorbereid aan
de race kunt beginnen. Om iedereen evenveel trainingstijd te geven, schuiven we
ook in de training om de 4 minuten door.
Maar op gegeven moment loopt het toch tegen negenen en gaan we
beginnen met de kwalificatie.
Jan mag beginnen en rijdt een nette 11,8 en dan Finn, die kan
daar 2 tienden onder (een hoge 11,6 dat is een PR !), Rick gaat weer 2 tienden
sneller (een 11,4 ook weer een PR !), Hans rijdt een 3 honderdste sneller dan
Finn, ook een 11,6 maar wat langzamer dan Rick. Roel is met een 11,5 iets
sneller dan Hans maar niet zo snel als Rick, die na 5 rijders nog fier bovenaan
staat. Maar dan is Ton aan de beurt en met zijn ervaring knabbelt hij 17
honderdste van de tijd van Rick af een hoge 11,2. Dan laat Jim zien dat het nog
sneller kan, en rijdt een 11 blank, Sander Knol is 4 honderdste sneller, maar
nog steeds een 11 blank. Maar Joop duikt onder de 11, maar net hoor maar ja,
wel een 10,9. Jos gaat er even voor staan en perst er letterlijk een hoge 10,7
uit, Sander Klappe rijdt snel, sneller dan Joop met een hoge 10,8 maar zo snel
als Jos kan misschien Edwin zijn, hij komt dichtbij met een lage 10,8 maar 14 honderdste is het verschil met de
snelste tijd.
De uitslag van de kwalificatie:
Het zicht dicht bij elkaar, het verschil tussen nummer 1 en
nummer laatst is maar 1 seconde en tussen nr 7 en 12 maar een halve seconde ! En
tussen de nummers 1 en 6 maar drie tiende !
In de eerste race komen aan de start, Ton mag als snelste in
baan 1 starten, daarnaast, Rick, Roel, Hans, Finn en Jan.
En de bekende clubauto’s staan aan de start, en voor diegene
die het nog niet weten:
Allemaal witte Porsches, die met de blauwe streep (bovenop en
op de zijkanten) hoort in baan 1, die met de groengele streep in baan 2, die
met de rode streep in baan 3, die met de zwarte streep in baan 4, die met de witte
streep (die zie je niet !) in baan 5 en die met de gele streep in baan 6.
Bij de start is er even een kluwen auto’s, maar gaandeweg weet Roel de kop te nemen, achtervolgd
door Ton, Rick, Finn, Hans en Jan. In de 2e stint komt er meer licht
tussen de rijders, Roel heeft een rondje voorsprong opgebouwd op Ton en Rick,
terwijl 2 ronden daarachter Hans en Finn rijden. Jan is gestart in de lastige
baan 6 en weet gaandeweg zijn ritme te vinden en meer rondes per stint af te
leggen. Ton volgt Roel op een ronde maar weet in de 4e stint in baan
4 zijn achterstand op Roel (in baan 6) in te lopen, weet in baan 5 rijdend Roel
(in baan 1) te passeren en eindigt in baan 6, dat is een ongelijke strijd met
Roel in baan 2, zodat Roel met 3 ronden voorsprong eerste wordt in deze het
voor Ton. Tegelijkertijd maken Hans en Rick er een mooie wedstrijd van. De
eerste vier stints heeft Rick twee ronden voorsprong opgebouwd op Hans, maar
dan moet Rick naar baan 6, terwijl Hans in baan 2 rijdt, de langzaamste
tegenover de snelste baan, tja, dan maakt Hans zijn achterstand helemaal ongedaan
en gaat met een kleine voorsprong de laatste stint in baan 3 met Rick in baan
1. Hans weet zijn kleine voorsprong tot een halve baan uit te bouwen, en komt
als 3e aan de finish vlak voor Rick. Finn weet in de eerste stint
nog gelijke tred te houden met Ton en Rick, maar daarna is baan 6 wederom de
scherprechter, daar loop je een achterstand op die je langzamerhand moet
goedmaken in de snellere banen, maar soms zijn we wat ongeduldig en willen we
die achterstand zo snel mogelijk goedmaken en dat heeft uitstapjes buiten de
baan tot gevolg ! In baan 3 weet Finn zijn ritme weer op te pakken, maar dat is
net te laat, wel rijdt Finn een nieuw PR ! Jan was begonnen in baan 6, gaat
daarna langzamerhand steeds iets sneller, wordt op het eind wat vermoeid, maar
weet zijn target van 100 ronden toch maar weer te halen !
De volgorde aan de finish is dus, Roel, Ton, Hans, Rick, Finn
en Jan.
De zes rijders voor de tweede race:
Jos als snelste start in baan 1, daarnaast, Edwin, Sander
Klappe, Joop, Sander Knol en Jim.
Nog een foto van de clubauto’s, waarbij je de verschillende
gekleurde strepen op de zijkant beter ziet.
Na de start neemt Jos de kop, op de hielen gezeten door Edwin,
Sander Klappe volgt daarachter terwijl Joop ze moet laten gaan, Jim en Sander
Knol volgen op afstand in de langzamere banen. In de 2e stint blijven
Jos en Edwin in dezelfde ronde, maar Edwin loopt in baan 4 een rondje uit op
Jos in baan 3, maar 2 stints later komt Jos in baan 5 weer langszij, terwijl
Edwin baan 6 afraffelt. Ze draaien door, Jos eindigt in baan 6 terwijl Edwin in
baan 1 eindigt en zijn kans grijpt om 2 ronden op Jos uit te lopen. Tussen
Joop, Sander Knol en Jim is het ook erg spannend. Sander Klappe had de beste
start van die drie, maar Joop maakt daarna weer het rondje goed op Sander
Klappe, Jim sluit een stint later aan, ze zitten in de 3e stint in
dezelfde ronde Joop in baan 6, Sander Klappe in baan 5 en Jim in baan 2, daarna
loopt Jim in baan 3 een rondje uit op Joop en twee op Sander Klappe in baan 6, Joop
komt dan in de snelle banen. Rijdt 22 ronden in baan 2 en slaat een gat van een
rondje met Jim in baan 4 en twee ronden op Sander Klappe in baan 1, die in baan
2 eindigend één rondje goed kan maken op Joop en Jim in baan 5 net passeert. Joop
eindigt als 3e in deze heat, een ronde voor Sander Klappe die 9
baanvakken voor Jim eindigt als 4e. En Sander Knol ? Zoals hij al aankondigde,
had hij zijn dag niet, of lag het aan zijn regelaar ? Tijdens de training heeft
Sander een clubregelaar geprobeerd maar voor de race toch weer zijn regelaar
gebruikt, of het een verstandige zet was, zullen we nooit weten, maar Sander Knol
rijdt net wat minder snel als anders en eindigt in de heat als zesde en als
zevende algemeen.
De uitslag:
Wat feitjes:
- · Jan reed in baan 3 een snellere rondetijd (11,824) dan in de kwalificatie.
- · Roel reed in baan 2 een snellere rondetijd (11,468) dan in de kwalificatie.
- · Edwin verbetert zijn PR en het clubrecord met 9 baanvakken.
- · Jim verbetert zijn PR met 61 baanvakken.
- · Roel verbetert zijn PR met 1 ronde en 64 baanvakken.
- · Ton verbetert zijn PR met 58 baanvakken.
- · Rick verbetert zijn PR met 2 ronden en 40 baanvakken !