Weer een volle bak vanavond, alle “vaste” rijders waren
aanwezig.
Nadat iedereen op alle banen even met de clubauto’s had
getraind (we reden ditmaal nu met de LMP clubauto’s), kon er om negen uur met
de kwalificatie begonnen worden.
Richard mag beginnen, en rijdt meteen onder de twaalf, zijn
11,8 is zelfs sneller dan zijn kwalificatietijd met de GT’s vorige week, hij
verbetert zich elk week ! Jan blijft net boven de twaalf, zal wel een leuke
strijd in de race worden ! Hans is wat sneller, een 11,6 is maar net boven zijn
PR, Finn rijdt net wat sneller dan zijn vader, dus deze vier liggen al dicht
bij elkaar ! Rick is altijd erg snel in de kwalificatie, ook nu rijdt hij een
mooie 11,1 Roel moet daar twee tienden op toegeven, Jim kan net wat sneller en
scoort een 11 blank. Dan mag Sander Knol, duikt als eerste in de tien. Joop
probeert dat ook maar dat lukt net niet, ook een 11 blank, maar net iets
sneller dan Jim. Jos knalt er geconcentreerd een 10,8 uit, dat is erg snel,
eens kijken wie daar onder gaat, Sander Klappe laat zien dat hij niet voor
niets zo hoog genoteerd staat bij de LMP clubauto’s , komt erg dichtbij met een
10,9 blank, dan Edwin, rijdt zoals
altijd snel maar beheerst, komt ook niet aan de tijd van Jos en is een
duizendste langzamer dan Sander Klappe !
De uitslag:
Twaalf rijders dus twee heats met een volle bezetting van 6
rijders en dus ook 6 marshalls, dat is lekker rijden als je weet dat op ieder
cruciaal punt een marshall staat die, na een eventuele uitvlieger, jouw auto zo
snel mogelijk in het goede spoor zet, zodat jouw fout je zo min mogelijk tijd
kost ! En dan helpt een bedankje richting die marshall, dan doet hij een
volgende keer nog meer zijn best om een volgend foutje van jou te corrigeren !
Voor die eerste race staan inmiddels gereed, Rick (als snelste
gekwalificeerd van deze zes), start in baan 1, daarnaast Roel, Hans, Finn,
Richard en Jan.
Tja, de auto’s zijn inmiddels genoegzaam bekend, allemaal
witte Slot-It Porsches, die met de blauwe streep rijdt altijd in baan 1, die
met de groengele streep rijdt altijd in baan 2, met de rode streep in baan 3,
met de zwarte streep (vergt het nodige van de rijder om deze Porsche snel rond
te sturen) in baan 4, de witte in
baan 5 en die met de gele streep in baan 6.
Na de start gaan Hans en Roel gelijk op, evenals Rick en Finn,
terwijl Richard en Jan het met elkaar aan de stok hebben. Maar in de 2e
stint rijdt Rick in baan twee, 21 keer onder de start/finish door en loopt uit
op Hans en komt gelijk met Roel. Rick blijft goed rijden en neemt in de 3e
stint ook een ronde voorsprong op Roel, die in de 4e stint weer
ongedaan gemaakt wordt. De situatie blijft ongewijzigd als Rick in baan 5 rijdt,
Roel in baan 6, en Hans in baan 1. Maar dan komt Rick in baan 6, zier Roel in
baan 1 aan de horizon verdwijnen en Hans weet in snelle baan 2 die 2 ronden
achterstand goed te maken en met 9
baanvakken voorsprong op Rick als 2e achter Roel te eindigen in deze
heat.
Finn rijdt erg constant, telkens 18 of 19 rondjes, net te weinig
om Roel, Hans en Rick bij te houden, maar met genoeg voorsprong op Richard en
Jan, die er onderling een spannende strijd van maken.
Richard komt in baan 5 startend iets beter uit de startblokken
dan Jan in baan 6 , maar Jan maakt dat in baan 1 meteen goed, en in baan 2
neemt Jan een ronde voorsprong op Richard, in baan 3 plakt Jan daar nog een
rondje aan vast, maar heeft een flinke dip in baan 4 (wat gebeurde daar Jan ?),
zodanig dat Richard, stabiel rijdend, die 2 ronden achterstand om kon zetten in
een ronde voorsprong, en zo gaan ze de laatste stint in, Richard in baan 4 en
Jan in baan 5. Jan herstelt zich goed, maakt die ronde achterstand weer goed en
komt in de laatste minuut langszij en finisht met 14 baanvakken voorsprong als 5e in
deze heat. Leuke strijd tussen die twee,
en ze gunden elkaar dat ook, dat was mooi te horen, en zo hoort het ook !
Voor de tweede race staan gereed: Jos, als snelste gekwalificeerd,
start in baan 1, daarnaast Sander Klappe, Edwin, Sander Knol, Joop en Jim.
De auto’s weten jullie nu onderhand wel, toch ?
Als de rode lichten uitgaan, nemen Jos in baan 1 en Edwin in
baan 3 de leiding, op de hielen gezeten door de twee Sanders, Joop en Jim ,
startend in baan 5 en 6, komen wat langzamer uit de startblokken. De stand na
de 1e stint: Jos, Edwin, Sander Klappe, Jim, Sander Knol en Joop. Als
daarna Jos in de banen 2 en 3 komt te rijden, weet je het al, die gaat gewoon die
snelle banen uitbuiten om een voorsprong te nemen, en halverwege zijn dat 2
ronden op Edwin, ook 2 ronden op Jim en Sander Klappe, die inmiddels ook in de
snellere banen rijden, al 4 rondjes op Sander Knol en 5 op Joop, maar die
hebben dan ook juist de langzamere banen gehad. We gaan er eens goed voor
zitten, want alles is nog mogelijk. Jos gaat nu naar de langzamere banen toe (4
t/m 6), Edwin heeft na baan 6 de snellere banen voor zich, Sander Knol heeft
alleen snelle banen (1 t/m 3) voor zich liggen allen, Jim heeft net baan 2
achter de rug , Sander Klappe gaat naar de langzamere banen (5 t/m 1) en Joop gaat
ook de betere banen tegemoet (2 t/m 4). Na de 4e stint ligt Jos nog
op kop, Jim is inmiddels Edwin voorbijgegaan, 1 rondje achter Jos, Sander Klappe
zit in dezelfde ronde als Edwin (2 rondes achter Jos), maar daar zit nog heel
wat baanvakken tussen, Sander Knol zit daar een rondje daarachter met 1 rondje
voorsprong op Joop, Het gaat hard iedereen rijdt 21 (Sander Knol in baan 1, Joop
in baan 2, en Jim in baan 3) of 20 (Jos in baan 4, Sander Klappe in baan 5 en
Edwin in baan 6). In de 5e stint perst Edwin in baan 1 er als enige
22 ronden uit (komt op gelijke hoogte met Jos), Sander Knol in baan 2 en Joop
in baan 3 weten 21 keer de finish te passeren,
terwijl Jim in baan 4, Jos in baan 5, en Sander Klappe in baan 6 de 20 ronden
volmaken. De stand voor de laatste stint is: Jos en Edwin in dezelfde ronde, dan
Jim, daarachter de twee Sanders in dezelfde ronde, en daarachter Joop. Het
wordt spannend, Jos in baan 6 heeft geen ronde voorsprong meer op Edwin in baan
2, dat lijkt een gelopen zaak, Jim in baan 5 heeft het ook moeilijk met Sander
Knol in baan 3, een Joop in baan 4 kan gelijk opgaan met Sander Klappe in baan 1. En
zo geschiede, Edwin maakt gebruik van de snelle baan 2, en loopt een ronde uit
op Jos, die in baan 6 toch nog met twintig en een halve ronde zijn huid duur
verkoopt. Sander Knol in baan 3 haalt Jim in en zet hem om een ronde, Sander Klappe
houdt gelijke tred met Jim en eindigt achter Jim als 5e in deze
heat, nog voor Joop, die te laat zijn eindspurt heeft ingezet. Dus Edwin
eindigt Voor Jos, Sander Knol, Jim, Sander Klappe en Joop. En dat het hard ging
en deze zes weinig voor elkaar onderdeden, laat het verschil tussen de nummers
1 en 6 wel zien , nog geen 4 rondjes ! Ongekend !
De totaal uitslag dan:
Wat feitjes:
- ·
Rick rijdt als enige een PR in de kwalificatie,
terwijl Jos, Jim, Roel en Hans hun PR tot op een tiende benaderden.
- · Geen persoonlijke records in de race, maar Jim, Rick, Finn en Hans zaten daar wel dichtbij, nog geen ronde !
- · Richard reed voor de derde keer met deze LMP Porsches, maar verbeterde wel het aantal ronden wat hij bij de open LMP klasse had neergezet met deze auto, dus eigenlijk wel een PR voor Richard, mooi, die constant stijgende lijn !
- · Hans (als enige) reed in de race in baan 3 een snellere ronde tijd dan in kwalificatie.
De stand bij de clubauto’s:
10-3-2017
|
Totaal
|
aantal
races
|
|
Klasse A
|
punten
|
||
Jos
|
31
|
2
|
|
Jim
|
22
|
2
|
|
Sander Kn
|
19
|
2
|
|
Edwin
|
18
|
1
|
|
Sander Kl
|
18
|
2
|
|
Joop
|
14
|
2
|
|
Roel
|
12
|
2
|
|
Simon
|
0
|
0
|
|
Tom
|
0
|
0
|
|
Totaal
|
aantal
races
|
||
Klasse B
|
|
punten
|
|
Hans
|
10
|
2
|
|
Finn
|
6
|
2
|
|
Rick
|
4
|
1
|
|
Jan
|
4
|
2
|
|
Richard
|
2
|
2
|
|
Gert
|
0
|
0
|
|
Ton
|
0
|
0
|
De totaalstand:
10-3-2017
|
aantal races
|
||
Klasse A
|
Totaal
|
||
Jos
|
121
|
8
|
|
Edwin
|
88
|
7
|
|
Joop
|
84
|
8
|
|
Sander Kn
|
75
|
8
|
|
Jim
|
74
|
8
|
|
Sander Kl
|
57
|
8
|
|
Roel
|
42
|
8
|
|
Tom
|
19
|
2
|
|
Simon
|
4
|
1
|
|
Klasse B
|
|
Totaal
|
|
Hans
|
34
|
7
|
|
Finn
|
19
|
7
|
|
Rick
|
18
|
5
|
|
Richard
|
|
11
|
7
|
Jan
|
10
|
6
|
|
Gert
|
|
0
|
0
|
Ton
|
0
|
0
|
Volgende week de Classics, weer met een vloot P68’s, en een enkele
GT40, MK4 of 917 (of misschien nog een ander model ?).