GT race op 21 januari 2011.
Vanavond waren 12 rijders present, dus 3 heats met 4 rijders, lekker druk op en langs de baan ! Gert Scholten was als gastrijder (en oud clublid) aanwezig om weer eens de sfeer te proeven en te kijken of hij nog kon meekomen op het voor hem nieuwe circuit.
De kwalificatie.
Het gaat steeds sneller, Ron begon met een nette 12 hoog, William en Gert J. reden wat sneller, ook nog in de 12, Marco K. reed met zijn fraaie Mercedes CLK een fraaie 11 half, Jan K. probeerde een andere regelaar uit, moest daar nog aan wennen, en reed daardoor niet in de twaalf, Hans, Brian, Roel en Gert S. reden allemaal in de 11 half, daarna legde Simon de lat weer wat hoger door een 11 laag te rijden, maar Jos reed met zijn Ford GT “gewoon” onder de 11 en daar kon Joop net niet aan komen.
rang | Namen deelnemers: | Tijd | Heat | Lane | Slotcar | |
1 | Jos | 10.885 | Pr | 3e | 2 | Scalextric Ford GT |
2 | Joop | 11.017 | 3e | 4 | Carrera BMW Z4 | |
3 | Simon | 11.120 | Pr | 3e | 3 | Slot-It Ferrari F40 |
4 | Roel | 11.548 | Pr | 3e | 1 | Ninco Porsche 917 |
5 | Gert S. | 11.554 | 2e | 1 | Riley / DTM (b.m.) | |
6 | Marco K. | 11.594 | Pr | 2e | 4 | Scalextric Mercedes CLK |
7 | Hans | 11.598 | Pr | 2e | 3 | Ninco Ford GT |
8 | Brian | 11.756 | Pr | 2e | 2 | Ninco Lamborghini |
9 | Gert J. | 12.395 | Pr | 1e | 4 | Fly Ferrari F40 |
10 | William | 12.654 | Pr | 1e | 3 | Ninco Porsche 997 |
11 | Ron | 12.818 | 1e | 2 | Ninco Mosler | |
12 | Jan K. | 13.100 | 1e | 1 | Spirit Peugeot Silhouette |
Met acht PR’s werd er hard gereden, belooft weer spannende wedstrijden !
De 1e race heat.
Van rechts naar links: De Peugeot van Jan K. in baan 1, de Mosler van Ron in baan 2, de Porsche van William in baan 3 en de Ferrari van Gert J. in baan 4.
Hoewel Ron met zijn Mosler erg goed van start ging en dat in baan 3 vervolgde, werd hij later ingehaald door Gert J. die in de buitenbanen uiteraard trager van start ging maar dat in de binnenbanen goed maakte. Willam en Jan streden hun onderlinge strijd, wat erg nipt door William gewonnen werd. Ron 1e in deze heat, gevolgd door Gert J. en William (allen in een PR) en Jan sloot de rij, op 70 baanstukken van Willam.
De 2e race heat.
Van rechts naar links: De Riley van Gert S. in baan 1, de Lamborghini van Brian in baan 2, de Ford van Hans in baan 3 en de Mercedes van Marco K. in baan 4.
Hans was erg snel en constant, getuige zijn 4x 20 ronden, en werd afgetekend eerste in deze heat ! Brian kon dat in de binnenbanen nog volgen, maar moest in de buitenbanen zoveel toegeven dat Marco Karel, op dat moment in de binnenbanen rijdend, hem voorbij ging en de tweede plaats in deze heat opeiste. Gert Scholten start met zijn Riley, maar moest door pech op een DTM auto overschakelen en eindigde daardoor als laatste in deze heat.
De 3e race heat.
Van rechts naar links: De Porsche van Roel in baan 1, de Ford van Jos in baan 2, de Ferrari van Simon in baan 3 en de BMW van Joop in baan 4.
Het ging erg hard in deze heat, iedereen reed constant 20 ronden of meer, Jos nam meteen een ronde voorsprong op Simon en Joop, consolideerde dat in de 2e stint, maar moest daarna in de buitenbanen rijdend, lijdzaam toezien hoe Joop en daarna Simon hem inhaalden en op 2 cq 1 ronde zetten ! Roel kon het hoge tempo van de overige drie, niet helemaal volgen en reed tegen de fictieve tegenstander uit de vorige heat, Hans, en dat duel verloor hij nipt.
Eind uitslag.
Negen PR ‘s, dat geeft wel aan dat het weer hard ging, enigszins een verrassing was dat Jos achter Simon eindigde, maar Jos kennende, laat hij dat niet op zich zitten, en zal in de volgende GT race geladen aan de start verschijnen, hopelijk kan Simon dan ook weer, zodat er dan weer een heftige strijd tussen die twee (met Joop als lachende derde ?) kan ontstaan. De steeds weer terugkerende strijd tussen Hans en Roel werd ditmaal in het voordeel van Hans beslecht. Daarachter (in de runner-up klasse) is gaat Marco Karel aan de leiding met Brian op zijn hielen, terwijl de verschillen tussen Gert Jonker, Ron, William en Jan Kuipers marginaal zijn, als daar de volgende keer Jorg en Heralth zich tussen gaan mengen wordt het nog spannender !
In cijfers:
Plaats | Naam | Auto | Gestart in | Ronden per stint | Ronden + baanvakken | |
1. | Joop | BMW Z4 | Baan 4 | 21-20-22-21 | 84 ronden, 60 baanvakken | PR |
2. | Simon | Ferrari F40 | Baan 3 | 21-20-20-22 | 83 ronden, 25 baanvakken | PR |
3. | Jos | Ford GT | Baan 2 | 22-20-20-20 | 82 ronden, 25 baanvakken | |
4. | Hans | Ford GT | Baan 3 | 20-20-20-20 | 80 ronden, 81 baanvakken | PR |
5. | Roel | Porsche 997 | Baan 1 | 20-20-20-20 | 80 ronden, 34 baanvakken | PR |
6. | Marco K. | Mercedes CLK | Baan 4 | 19-19-20-19 | 77 ronden, 02 baanvakken | PR |
7. | Brian | Lamborghini | Baan 2 | 20-20-18-17 | 75 ronden, 97 baanvakken | PR |
8. | Gert J. | Ferrari F40 | Baan 4 | 17-18-18-19 | 72 ronden, 06 baanvakken | PR |
9.* | Gert S. | Riley / DTM | Baan 1 | 18-19-18-16 | 71 ronden, 42 baanvakken | |
10. | Ron | Mosler | Baan 2 | 18-18-17-16 | 69 ronden, 68 baanvakken | PR |
11. | William | Porsche 997 | Baan 3 | 17-16-16-17 | 66 ronden, 25 baanvakken | PR |
12. | Jan K. | Peugeot silh. | Baan 1 | 16-17-16-16 | 65 ronden, 55 baanvakken |
* Gert Scholten reed in eerste instantie met zijn Riley, maar wegens pech moest hij overschakelen naar een DTM, uiteraard buiten mededinging.
Tussenstand 2011.
Omdat dit de eerste race is in 2011, is de tussenstand gelijk aan de uitslag van de race.
Stand GT | ||
1 | Joop | 17 |
2 | Simon | 13 |
3 | Jos | 10 |
4 | Hans | 8 |
5 | Roel | 7 |
Kevin | 0 | |
John | 0 | |
Runners-UP | ||
1 | MarcoK | 6 |
2 | Brian | 5 |
3 | GertJ | 4 |
4 | Ron | 3 |
5 | William | 2 |
6 | JanK | 1 |
Jorg | 0 | |
Heralth | 0 | |
MarcovE | 0 | |
Niels | 0 | |
Guus | 0 | |
Geert | 0 |