zondag 27 maart 2011

Verslag LMP clubrace op 18 februari 2011

LMP race op 18 februari 2011.

Vanavond waren 11 rijders present, Marco van E. was samen met Erik uit Exloo naar Kampen gekomen om weer eens een wedstrijd mee te rijden. De familie Licher was ditmaal afwezig, zodat we 3 heats reden.

De kwalificatie.

Erik mocht als bezoeker de spits afbijten met zijn Lancia, en gaf meteen zijn visitekaartje af, een twaalf laag, daar beten William, Ron en Gert hun tanden op stuk, Marco van Evert dook naar nipt onder, Marco Karel naderde de 12 seconden grens, Jan reed ook een twaalf laag, wordt close rijden startks, Simon dook onder de twaalf, en reed een elf half, Roel was bijna een halve seconde sneller (elf nul zes als PR), Jos probeerde uit alle macht daaronder te komen, maar ging daarbij net even te hard met wat uitvliegers,  maar Joop sloot de rij met een echte elf nul nul.


rang
Namen deelnemers:
Tijd
Heat
Lane
Slotcar
1
Joop
11.006
3e
2
Slot-It Jaguar XJR12
2
Roel
1       11.065 !
3e
1
Slot-It McLaren F1 GTR
3
Jos
11.191
3e
3
Slot-It Jaguar XJR12
4
Simon
11.516
3e
4
Slot-It Audi R8C
5
Marco K.
12.059
2e
4
Slot-It McLaren F1 GTR
6
Marco v. E.
12.267
2e
3
Slot-It Jaguar XJR12
7
Jan K.
12.278
2e
1
Slot-It Nissan R390
8
Erik
12.295
2e
2
Slot-It Lancia LC2
9
Ron
  12.477 !
1e
2
Slot-It Mercedes Sauber
10
William
  12.645 !
1e
4
Slot-It Mazda 787B
11
Gert J.
12.677  
1e
3
Zytec


Die heats met 3, 4 en 4 rijders, in elke heat zijn ze qua kwalificatie tijden aan elkaar gewaagd.   


De 1e race heat.

Van rechts naar links: De Mercedes van Ron in baan 2,  de Zytec van GertJ in baan 3 en de Mazda van William in baan 4.
 Het lag dicht bij elkaar, Gert nam meteen een ronde voorsprongen bouwde dat successievelijk steeds wat uit, zodat hij in deze heat als eerste eindigde. Ron en William deden niets voor elkaar onder, gingen vanaf het begin gelijk op, Ron in baan 3 nam wel 2 ronden voorsprong, maar moest deze voorsprong in baan 4 weer inleveren, zodat in de laatste stint de beslissing moest vallen,  Ron kon nipt voorblijven, een kleine 30  baanstukken voor William, alle drie in een nieuw PR !

De 2e race heat.

Van rechts naar links: De Nissan van Jan in baan 1,  de Lancia van Erik in baan 2, de Jaguar van Marco van Evert in baan 3 en de McLaren van Marco Karel in baan 4.
 Over close racing gesproken, alle vier reden de eerste ronden foutloos, en dicht bij elkaar, met nog geen tien baanstukken tussen de eerste en de vierde ! De spanning liep op, wat toch wat uitvliegers ten gevolge had, Erik kreeg pech met zijn snelle Lancia en moest overschakelen op een reserve auto, waarmee hij niet zo snel uit de voeten kwam. Tussen de andere drie waren fraaie gevechten, en pas in de derde stint kon Marco Karel in baan 2 het verschil maken met 20 rondes, wat Marco van Evert in de laatste stint evenaarde, wel wat terugpakte, maar dat was niet genoeg. Jan reed fraai mee met de twee Marco´s, maar vond zijn Waterloo in baan 4, voor menigeen een is dat een lastige baan, blijven oefenen dus, en met een nieuwe regelaar zal Jan een volgend keer nog beter partij kunnen bieden. Marco Karel dus eerste, voor Marc van Evert, Jan en pechvogel Erik sloot de rij.

De 3e race heat.

Van rechts naar links: De McLaren van Roel in baan 1,  de Jaguar van Joop in baan 2, de Jaguar van Jos in baan 3 en de Audi van Simon in baan 4.
Ook hier wat het weer erg spannend, Joop ging nu eens in baan 2 van start, kon daardoor met 22 rondjes een ronde uitlopen op Roel en Jos, terwijl Simon in baan 4 worstelde met zijn Audi en zijn eigen race maar reed, af en toe als een ware gentleman inhoudend, om de 3 kemphanen vrij baan te geven. Daarna Jos in baan 4, reed een nette 20 ronden, maar zag Joop en Roel een ronde uitlopen, daarna Joop in baan 4, ook 20 ronden, evenveel als Jos in baan 2, maar zag Roel in baan 3 een ronde uitlopen. Overigens hebben we Joop nog nooit zo vaak eruit zien gaan, was hij wat van slag omdat woensdag bij de keuring, zijn Jaguar wat hoger gezet moest worden ?  De laatste stint zou de beslissing geven, Joop was voor Jos niet meer te achterhalen, maar in de snelle baan 2 rijdend, was Roel in baan 4 misschien nog te achterhalen, met een kleine 2 ronden achterstand. Oortjes in, muziek aan (wat draait hij toch voor muziek, net zoiets als de “Stig” bij Topgear ?).  In ieder geval was Jos ontketend, ging er vol voor, maar kwam uiteindelijk een luttele 10 baanstukken tekort !!! Joop eindigde nog wel als eerste maar nog nooit was zijn voorsprong zo klein, nog geen ronde voorsprong op Roel en Jos, terwijl Simon de competitie miste, en waarschijnlijk wat te veel als een heer in het verkeer heeft gereden, want in de totaalstand bezorgde hij de twee Marco’s een goede dag, door vlak achter de twee Runners-Up te eindigen. 

Eind uitslag.


In cijfers:

Plaats
Naam
Auto
Gestart in
Ronden per stint
Ronden + baanvakken


1.
Joop
Jaguar
Baan 2
22-21-20-20
83 ronden,   68 baanvakken


2.
Roel
McLaren
Baan 1
21-21-21-19
82 ronden,   84 baanvakken


3.
Jos
Jaguar
Baan 3
21-20-20-21
82 ronden,   74 baanvakken


4.
MarcoK.
McLaren
Baan 4
19-18-20-19
76 ronden,   36 baanvakken
PR
1e Runners-Up
5.
MarcovE.
Jaguar
Baan 3
19-18-18-20
75 ronden,   07 baanvakken
PR
2e Runners-Up
6.
Simon
Audi
Baan 4
18-18-19-18
74 ronden,   48 baanvakken


7.
GertJ
Zytec
Baan 3
19-18-17-19
73 ronden,   95 baanvakken
PR
3e Runners-Up
8.
JanK
Nissan
Baan 1
19-18-18-16
71 ronden,   37 baanvakken

4e Runners-Up
9.
Ron
Mercedes
Baan 2
18-18-16-18
70 ronden,   41 baanvakken
PR
5e Runners-Up
10.
William
Mazda
Baan 4
18-16-18-18
70 ronden,   12 baanvakken
PR
6e Runners-Up
11.
Erik
Lancia
Baan 2
18-15-16-15
64 ronden,   32 baanvakken

7e Runners-Up





Tussenstand 2011.

De stand na twee races:

Stand LMP
1
Joop
34
2
Jos
20
2
Roel
20
4
John
13
5
Hans
8
6
Simon
6

Kevin
0






  Runners-UP
1
JanK
10
2
GertJ
8
2
MarcoK
8
4
MarcovE
7
5
Ron
5
5
Brian
5
7
Jorg
4
8
William
3
9
Erik
1

Niels
0

Guus
0

Heralth
0


Joop weer aan kop, maar daarachter is het spannend, als de familie Licher een volgende keer weer van de partij is, wordt het nog spannender.
Bij de Runners-Up, Jan fraai aan kop, maar op de hielen gezeten Gert en de twee Marco’s terwijl Ron en Brian niet ver daarachter zitten. William zal de volgende keer ook weer stijgen, zodat het in deze klasse steeds spannender wordt.
Je mag eigenlijk geen race missen ! En de volgende LMP race is 18 maart.