Vandaag waren we
met zijn elven, want behalve de vaste crew waren Tom en Simon ook van de
partij, en lieten meteen aardig van ze spreken !
Maar we beginnen met
de kwalificatie, en het zou hard gaan vandaag, Rick mag beginnen en laat zien
dat hij snel leert, nu al een 11,4 (dat is een verbetering van zijn PR met 1,5
seconde !), Hans komt daar niet aan, rijdt een 11,7 (toch ook verbetering
van zijn PR met een seconde !). Dan Sander Klappe, legt de lat al hoog met een
10,7 (ook een PR), Roel is met een 10,7 marginaal sneller (ook een PR) en dan
Jim, het koste hem moeite, maar rijdt een tiende sneller, Tom legt de lat wat
hoger met een 10,4 (ook een PR) waar Simon zijn tanden op stuk bijt, net als
Sander Knol en zelfs Joop moet een honderdste toegeven. Edwin is wel sneller en
rijdt met een 10,3 een nieuw PR en CR en wat Jos ook doet, hij is zijn CR kwijt
ondanks dat hij een snelle 10,3 rijdt (maar hij mag daardoor wel in baan 2
starten !).
Dan de race, te
beginnen met de rijders van de 1e race:
Van rechts naar
links: Roel, Sander Klappe, Jim, Simon, Rick en Hans.
Met de volgende
slotcars aan de start:
Van links naar
rechts: de witte BMW Z4 van Roel in baan 2 en die van Sander Klappe in baan 2,
de rode Corvette van Jim in baan 3, de zwarte (DTM-) BMW van Simon in baan 4,de
rode Corvette van Rick in baan 5 en de witte Corvette van Hans in baan 6.
Sander Klappe mag
beginnen in de snelle baan 2 en dat maakt hij waar, hij neemt de kop,
achtervolgd door Jim, Simon, Roel en op wat afstand Rick en Hans. Tussen de
eerste vier ontspint zich een spannende race, in de 2e stint haalt Jim
(in baan 4), Sander Klappe (baan 3) in en Roel (in baan 2) haalt Simon (in baan
5) in, dze volgorde blijft een stint zo, maar in stint 4 gaat Roel (in baan 4),
Jim (in baan 6) en Sander Klappe (in baan 5) voorbij waardoor de volgorde als
volgt is, Roel, Jim, Sander Klappe,
Simon en Rick en Hans. Maar dan komt Jim in de snellere banen en dan is er geen
houden meer aan, en wordt overtuigend eerste in deze heat, Simon komt in de
snellere banen 2 en 3 heel dichtbij Roel die in baan 5 en 6 maar een luttele 30
baanvakken overhoudt, Sander Klappe haalt ook wat ronden in, maar dat is niet
genoeg voor de 3e plaats. Intussen is er ook een mooie strijd tussen
Rick en Hans, maar Rick begint erg goed en loopt in de eerste 2 stint 2 ronden
uit op Hans die hij in de derde stint bijna moet inleveren als Hans in baan 2
rijdt, maar daarna is Rick in het voordeel en breidt zijn minieme voorsprong
elke stint met een rondje uit, zodat hij uiteindelijk met een fraaie 113 ronden
op de 5e plaats eindigt ( een PR verbetering met 25 ronden !), voor
Hans die ook een PR verbetering laat zien met 13 ronden ! De familie van Ginkel
komt eraan !
Na dit geweld de rijders
van de 2e race:
Van rechts naar
links: Edwin, Jos, Tom, Joop en Sander Knol.
Met de volgende
slotcars aan de start:
Van rechts naar
links, De gulfblauwe Aston Martin van Edwin in baan 1, de oranje Corvette van
Jos in baan 2, de rode Ferrari gereden door Tom, de witte Ferrari van Joop en
de witte Corvette, gereden door Sander Knol.
In baan 2 neemt
Jos de leiding, maar hij wordt op de hielen gezeten door Edwin, daarachter Tom
en Joop heel dicht bij elkaar en Sander Knol in baan 5 op het vinkentouw. Als
Edwin in de snellere banen 2 en 3 komt, kan Jos hem heel even ophouden, maar
moet Edwin op gegeven moment toch voorbij laten, al moet Edwin daar 23 rondjes
voor rijden in baan 3. Tom en Joop wisselen telkens stuivertje, zodat
halverwege de stand als volgt is: Edwin, een rondje daarachter Jos, drie
rondjes daarachter Tom en Joop (of is het Joop en Tom ?), en een rondje daarachter
Sander Knol. Maar dan komen Edwin en Jos in de langzamere banen en de rest
in de snellere banen, wat een inhaalrace tot gevolg heeft. Sander Knol (in baan
2) gaat Tom voorbij (in baan 6) en zelfs Joop (in baan 1), behoudt zijn
voorsprong op Tom, maar ziet Joop in de laatste stint toch voorbij komen. Jos haalt
in de laatste stint (in baan1) bijna Edwin (in baan 6) nog in, als hij in zijn
haast om Edwin te achterhalen, toch een foutje maakt, zodat Edwin toch als
eerste eindigt, voor Jos, Joop, Sander Knol en Tom, waarbij Sander Knol en Tom
hun PR nog wat verbeteren.
De totaal uitslag:
De keuring bracht
geen vreemde dingen aan het licht, een rijder werd gevraagd er voor te zorgen
dat zijn auto de volgende keer voldoende bodemspeling heeft, en een rijder werd
erop geattendeerd dat hij op het randje zat.
Volgende vrijdag
de LMP-clubauto’s aan de start, met voor iedereen hetzelfde materiaal, krijgen
we weer zo’n close race met de eerste 5 binnen 4 rondjes ? We gaan het zien
vrijdag.