Deze keer waren de
meeste vaste rijders aanwezig, alleen Jim was afwezig (Jan, Gert en William
zijn een tijdje afwezig helaas), maar Ton was er wel bij, zodat we met zijn
negenen konden beginnen.
Joop en Jos hadden
’s-middags de baan goed van stof ontdaan en de litzen schoongemaakt, zodat we
onder prima omstandigheden de kwalificatie konden beginnen.
Rick mocht als
eerste en reed meteen een PR van 12 blank, daar had Hans niet van terug (2
duizendste boven zijn PR), zodat Hans de volgende keer als eerste mag beginnen.
Ton liet zien dat hij goed overweg kan met de clubauto’s en verbeterde zijn PR
met drie tienden tot 11,1, daar kon Roel niet onder, maar Joop wel, al moest
hij daarvoor wel een PR rijden van 10,8 . Dan mag Sander Klappe, wat sleurt hij
die auto over het circuit, dat moet een goede tijd worden en jawel, een 10,713
wat een duizendste boven het clubrecord van Edwin ligt, geweldig, hij legt
meteen de lat hoog voor de volgende rijders. Sander Knol
probeert het, maar blijft in de 10,8, Jos gaat wel harder, rijdt een nieuw PR
van 10,731 maar is toch langzamer dan Sander Klappe. Dan Edwin, hij rijdt erg strak, en moet wel
een nieuw PR (en CR) rijden van 10,6 om Sander Klappe voor te blijven.
En zo krijgen
we een mooie startopstelling….
De eerste race
met:
Van rechts naar
links: Ton start in baan 1, Roel in baan 2, Rick in baan 3 en Hans in baan 4
met de bekende clubauto’s:
Als de rode
lichten doven, is Roel het snelste weg, voor Ton, Rick en Hans. En eigenlijk
blijft deze status quo gehandhaafd. Ton is sneller dan Roel maar vliegt er
vaker uit, waar Ton wel wat van baalt, tja, als je in elke baan sneller bent, dan
wil je ook als eerste eindigen niet waar ? Maar Ton kennende neemt hij een keer
revanche. En Hans moet in baan 4 en 1 ruim toegeven op Rick, komt in de laatste
twee stints goed terug, maar zijn achterstand is te groot om voor Rick te
eindigen. En dat Hans op het laatst hard
gaat bewijzen zijn rondetijden in baan 2 en 3 die zelfs sneller zijn dan in de
kwalificatie. En zoals het begon, eindigt het ook, Roel 1e (in een
PR), dan Ton (net geen PR), als 3e Rick (PR verbetering van 13
ronden !) en dan Hans, ook met een PR.
Dan de opstelling
van de tweede race, helaas geen foto, waar we anders een trotse Sander Klappe
zouden zien, startend in baan 2, naast Edwin in baan 1, Jos in baan 3, Joop in
baan4 en Sander Knol in baan 5. Geen verrassing waarmee ze gaan rijden:
Door een foutje
van de wedstrijdleider, zal deze eerste stint 5 seconden korter duren dan 4
minuten, maar daar zal later een oplossing voor gevonden worden. Jos is als
snelste weg, op de hielen gezeten door Sander Klappe en Edwin, terwijl Joop en
Sander Knol in de langzamere banen wat moeten toegeven. Lang duurt deze volgorde
niet, want als Edwin in baan 2 komt te rijden, gaat hij Jos en Sander Klappe
(die onderling stuivertje hebben gewisseld) voorbij en bouwt geleidelijk zijn
voorsprong uit. Jos weet in de laatste stints Sander Klappe op achterstand te
rijden en eindigt op de 2e plaats achter Edwin. Tussen Sander
Klappe, Joop en Sander Knol is het erg spannend, in de eerste stint heeft
Sander Klappe een ruime voorsprong opgebouwd, maar zodra hij in baan 5 komt te
rijden, slinkt zijn voorsprong als sneeuw voor de zon weg. Sander Knol, in baan
2 rijdend, achterhaalt hem en in de volgende stint is hij (in baan 3 rijdend),
Sander Klappe in baan 6 voorbij. In de laatste stint gaat het gelijk op tussen
die twee, maar Sander Knol houdt na 4 minuten 15 baanvakken over in zijn voordeel. En Joop ? Daarvoor duurt de race 4
minuten tekort om beide Sanders te achterhalen, hij komt een heel eind in de snelle
banen, eindigt bijna in dezelfde ronde. Vanwege de verlate start (iedereen
rijdt 5 seconden te weinig in deze race), worden bij alle 5 rijders bij het
totaal 45 baanstukken opgeteld. Dat leidt tot de volgende uitslag:
De jeugd komt eraan,
dat is wel heel duidelijk !
Komende vrijdag de
classics, daar zijn de verschillen tussen de P68’s en de rest duidelijker. Jos
zijn P68 staat op eenzame hoogte, daar komt Edwin, hoe goed hij ook rijdt, nog
niet in de buurt met zijn MK4. Wel is het altijd spannend tussen Jim, Edwin en
Joop. Verder zal er ook weer een strijd zijn tussen Sander Knol, Roel en Sander
Klappe, terwijl Hans en Rick steeds sneller gaan met hun P68’s. We gaan het
vrijdag zien !