Zo druk als het vorige week was (volle bak), zo rustig was het
nu, Joop is op vakantie, Sander Knol was jarig dus de beide Sanders waren er niet
(je kan evt. met Jim mee rijden, Sander Klappe !), Gert en Finn waren er dit keer
niet bij zodat we met zijn zevenen waren.
In de training werden de Group5 auto’s
uit geprobeerd en afgesteld, Edwin verving zijn motor op het allerlaatste moment,
wat wel hoorbaar was, want echt stil kon je zijn auto nog niet noemen. Jan had de
laatste keer het tandwiel van zijn Group5 auto aan gort gereden door een
verkeerde motor te plaatsen, maar ik had voor hem de BMW M1 clubauto
geprepareerd door deze van nieuwe banden te voorzien, en Jan reed er lekker mee
rond. Jos moest kiezen tussen zijn felroze BMW 320 en zijn BMW M1, maar was ditmaal niet tevreden over het rijden
van zijn 320 (daar heb je
wel het clubrecord mee gereden Jos !), en koos toch
voor zijn fluisterstille BMW M1.
Rond negen uur was ieder zo’n beetje klaar (Edwin zat nog wat
aan zijn pinion te prutsen, pakte nog niet helemaal het tandwiel), en Jan mocht
als eerste een tijd zetten, en dat deed hij mooi, een 12,1 is maar 4 honderdste
boven zijn PR), Rick rijdt ditmaal geen PR en haalt de tijd van Jan net niet,
Hans weet daar net onder te duiken met een 12 blank (wordt een leuke strijd
tussen die drie). Jim gaat ineens een klap harder, legt met een 11,480 de lat
weer hoger (is ook een PR voor Jim), en daar komt Roel net niet aan, maar Edwin
wel, ook maar met 13 honderdste, Jos wel (wat rijdt zijn BMW M1 toch heerlijk
soepel en stil) en samen met zijn ervaring komt Jos tot een fraaie 11,1
De uitslag:
De eerste groep van vier gaat van start (van rechts naar
links):
Roel, Hans, Jan en Rick, met (je raadt het al) allemaal BMW’s
aan de start:
De oranje BMW 320 (met groene bies) van Roel, daarnaast (met
witte bies) de BMW 320 van Hans (zijn koplampen lijken te branden), daarnaast
de witte club BMW M1, gereden door Jan en de BMW 320 van Rick sluit de rij (ook
met groene bies).
Na de start neemt Roel de kop om hem niet meer af te staan.
Hans volgt, met daarachter Rick en Jan. In de volgende stint weet Jan in baan 4
Rick in baan 5 te passeren en loopt ook wat in op Hans in baan 3. Hans is niet
tevreden over het contact van zijn auto met de baan, laat diverse malen zijn
slepers controleren. Dit blijft zo totdat Rick in de snellere banen komt te
rijden, in de 4e stint in baan 1 rijdend rijdt hij Jan in baan 6
voorbij en in de 5e stint in baan 2 rijdend gaat hij Hans in baan 6
voorbij en wordt achter Roel tweede in deze heat, voor Hans en Jan. Hans moet 1
ronde toegeven op Rick (gebruik de training om je auto goed af te stellen,
Hans, daar is juist zo’n training voor bedoeld, kijken of je auto goed en naar
tevredenheid rijdt en je regelaar daarop afstellen). En Jan heeft zijn deadline
van 100 ronden weer gehaald (maar een ronde onder je Group5 PR, Jan !).
De snelste rijders staan klaar aan de start (van rechts naar
links):
Jos, Edwin (die plezier heeft om een droge opmerking van Jos)
en Jim sluit de rij. En de BMW’s staan ook klaar (ditmaal allemaal M1’s):
De blauwwitte van Jos, de witte (Meisterfoto farbbilder
versie) van Edwin en de witte Dorfner versie van Jim.
Bij de start is Edwin in baan 2 het snelste weg, achtervolgd
door Jos en Jim. Zodra Jos in de snelle baan 2 komt te rijden, gaat hij Edwin
voorbij, maar Edwin haakt aan, en laat Jos niet teveel afstand nemen. Het duurt
tot de vierde stint dat Jos Edwin op een rondje zet, en daarna in baan 5 Edwin in
baan 6 op nog een rondje zet, maar die marge heb je wel nodig als je in baan 6
eindigt, want Edwin maakt in de laatste stint in baan 1 rijdend een rondje goed
op Jos in baan 6, maar komt aan de finish toch nog een rondje tekort om Jos van
de 1e plaats af te houden. En
Jim ? Die rijdt op wat afstand van de twee kemphanen zijn eigen wedstrijd, zijn
tegenstander, Roel, heeft in de vorige heat gereden, in de eerste helft rijdt Jim
weliswaar hetzelfde aantal rondjes, maar omdat Jim in baan 3 is begonnen en
Roel in baan 1, ligt Jim eigenlijk voor. Dat wordt in harde cijfers uitgedrukt
in de tweede helft, even moet Jim een rondje toegeven in baan 6 maar dan komt
Jim in de snellere banen (en reed Roel in de langzamere banen), en dan wordt
het verschil duidelijk, op de finish heeft Jim een gat geslagen van bijna 2
ronden op Roel.
De volledige uitslag:
De keuring (ditmaal uitgevoerd door Roel, door de afwezigheid
van Joop) bracht geen onvolkomenheden aan het licht. Wel een advies aan de
clubrijders om niet de gele motorwikkel helemaal aan de onderkant te verwijderen.
Om te controleren of je met de juiste motor gereden hebt, moeten we dat kunnen verifieeren,
en als we dat niet aan de onderkant kunnen zien, zal je het kapje even moeten
demonteren om te bewijzen dat je met een legale motor gereden hebt. Bij de Group5 races is de gele Slot-It motor verplicht (de standaard die in de auto
geleverd is of de vervangingsmotor, de gele flat6, de MN09CH van Slot-It).
Volgende week de snelle GT’s aan de start, met de Corvettes, de
BMW Z4’s, de Ferrari’s, een Aston Martin en een McLaren. Tot dan !