Vanavond zijn we met de gebruikelijke 9 personen, de echte die-hards,
alleen Jan kan helaas niet aanwezig zijn.
Vanaf acht uur is iedereen bezig om zijn auto af te stellen en
zijn regelaar in te stellen. Jim en Edwin komen dan ook binnen vallen en zijn als laatsten druk bezig. Maar tegen
negen uur kunnen we aan de kwalificatie beginnen.
Hans bijt de spits af met een 11,5 een paar tienden boven zijn
PR, maar dit is pas de tweede keer dat we rijden na de zomerstop, dus de baan
is nog niet zo snel. Rick is sneller maar blijft een tiende boven zijn PR. En
Jim dan, die duikt meteen in de tien met een hoge 10,7 wat wel een PR is ! Daar
komt Sander Klappe niet aan, rijdt wel een 10,9 Roel blijft op een 11 laag
hangen, Sander Knol rijdt ook een 10,9 en pas als Joop aan de beurt is gaat de
tijd van Jim eraan, Joop haalt er twee tiende vanaf met een 10,5 Edwin is nipt
sneller met een hoge 10,4 en Jos is weer 3 honderdste sneller !
In de eerste race rijden 5 rijders:
Van rechts naar links: Sander Knol als snelste, daarnaast
Sander Klappe (er is nog niet gereden, dus nu elkaar al feliciteren ?), Roel,
Rick en Hans, en de auto’s waarmee ze rijden:
van links naar rechts: de witte Corvette, gereden door Sander
Knol, de oranje Spijker, gereden door Sander Klappe (zijn BMW Z4 was tijdens de
training het sleperschoentje afgebroken, maar gelukkig kon Sander de Spijker van
Joop lenen), daarnaast de witte BMW Z4 van Roel en de rode Corvette van Rick en
de witte Corvette van Hans.
Bij de start nemen Sander Knol en Sander Klappe de kop, op enige
afstand gevolgd door Roel, Rick en Hans. Zodra Sander Knol in baan 2 rijdt, neemt
hij duidelijk afstand van de rest, en per stint breidt hij zijn voorsprong uit.
Sander Klappe volgt op enige afstand, maar bouwt op zijn beurt een ruime
voorsprong op, op Roel. Daarachter ontspint
zich een spannende strijd tussen vader en zoon van Ginkel. Rick loopt 3 ronden uit
in de banen 4 en 5, terwijl Hans dan in 5 en 6 rijdt. Maar dan knabbelt Hans in
baan 1, twee ronden af van de voorsprong die Rick had, maar die rijdt dan ook
in 6. Hans in baan 2 rijdend maakt zijn ronde achterstand ongedaan op Rick, in
baan 1 rijdend. Nu wordt het spannend, Rick in baan 2 rijdend loopt een ronde
uit op Hans in baan 3, maar Hans zou Hans niet zijn om in baan 4 rijdend weer
in te lopen op Rick in baan 3, net niet geneog om hem te achterhalen, maar de
marge is minder dan 30 baanstukken !
Sander Knol eindigt als eerste in deze heat met een nette 125
ronden, Sander Klappe 3 rondjes erachter, Roel daar weer 4 rondjes achter en
een kleine 5 rondjes daarachter de twee kemphanen Rick en Hans.
In de tweede heat aan de start (ze hebben er zin in !):
Van rechts naar links: Jos, als snelste, start in baan 1, dan
Edwin, Joop en Jim, met een divers startveld:
De oranje Ferrari van Jos in baan 1, daarnaast de Gulf
blauw/oranje Aston Martin van Edwin, de witte Ferrari van Joop en de rode
Corvette van Jim.
Bij de start nemen Edwin en Joop de kop, achtervolgd door Jos
en Jim. Als Jos dan in baan 2 rijdt, loopt hij in op Joop en uit op Jim, totdat
het pechduiveltje toeslaat, Jos zijn Ferrari staat vlak voor de streep stil,
draadbreuk ! Snel de oranje Corvette ingezet, maar dat kost hem toch een
rondje. Bij het wisselen van de stint krijgt Jos even de tijd om zijn Ferrari
door Joop te laten repareren, zodat hij de 3e stint toch weer met zijn
oranje Ferrari kan vervolgen. Inmiddels is Edwin 1 rondje uitgelopen op Joop en
2 op Jim en Jos, die een inhaalrace begint, in baan 3 heeft hij Jim snel te
pakken (maar die rijdt dan ook in baan 6), komt in dezelfde ronde als Joop (in
baan 5) en loopt in op Edwin (in baan 4). Dan komt Joop in baan 6 en moet
toezien hoe Jos een kleine twee ronden voorsprong neemt. Edwin houdt nog stand,
maar ziet als hij in baan 6 rijdt, Jos in dezelfde ronde komen. Het blijft
spannend, want dan eindigt Jos in baan 6, terwijl Edwin in baan 1 en Joop in
baan 2 eindigen, terwijl Jim zijn achterstand op Joop bijna heeft goedgemaakt. Het eindig in
een thriller, Jos heeft het zwaar in baan 6, rijdt bijna 20 ronden, maar ziet
Edwin in baan 1 ruim 22 rondjes rijden en op de eerste plaats eindigen. Joop
gaat, ook 22 rondjes rijdend in baan 2 , Jos voorbij en eindigt als tweede, Jim
komt heel dichtbij op 13 baanvakken van Jos en eindigt als vierde in deze heat,
en de snelste in de vorige heat, Sander Knol rijdt ook 125 ronden, 36
baanvakken minder dan Jim !
Het ligt dicht bij elkaar, de nummers 2 t/m 5 binnen een en
kwart rondje !
Geen PR’s ditmaal behalve het een kwalificatie PR van Jim.
De volgende keer de clubauto’s (daar ben ik niet bij, dus geen
uitgebreid verslag) en dan de classics !