Vanavond waren we met zijn achten, tijdens de eerste GT race kwam
Jim ook nog binnen, zodat we uiteindelijk met zijn negenen konden racen.
De kwalificatie deden we met zijn achten, Richard mocht als
eerste van start en reed een nette 12 blank met de oranje Corvette van Jos, die
blijkbaar van een iets rustiger motor was voorzien, waant Jos had zijn slotcar
wat ge"downgraded", zodat hij wat handelbaarder was.
Finn knabbelde toch een
halve seconde van die tijd, en Roel bleef nog net in de 11 laag. Sander Klappe
dook als eerste in de 10 hoog, Edwin zette een 10,4 op de klokken met zijn
nieuwe C7 Corvette, daar beet zowel Sander Knol als Joop hun tanden erop stuk,
maar reden toch een mooie 10 half. Jos als laatste lukte het toch om met zijn
C7 Corvette de tijd van Edwin nipt te kloppen, een hoge 10,3 was het resultaat
!
De uitslag van de kwalificatie:
P.S. Jim was tijdens
de kwalificatie niet aanwezig, en heeft dus ook geen tijd gezet !
De rijders van de eerste race:
Sander Klappe als snelste van deze heat gekwalificeerd, start
in baan 1, daarna Roel, Finn en Richard.
De witte BMW Z4 van Sander Klappe staat gereed in baan,
daarnaast drie Corvettes, de gele van Roel in baan 2, de rode van Finn in baan
3 en de oranje in baan 4 wordt gereden door Richard.
Na de start tekent zich als snel de rangorde af: Sander Klappe
neemt direct de kop in de eerste stint, en daarachter met telkens een rondje
onderling verschil, Roel, Finn en Richard. Van strijd is eigenlijk geen sprake,
daarvoor zijn de verschillen te groot, Sander rijdt na zijn 21 ronden in baan een,
22 ronden in baan twee, en daarna blijft Sander steeds 20 of 21 ronden draaien,
zodat hij afgetekend deze heat wint, voor Roel die ook constant rijdt, maar
continue een ronde minder, zodat het verschil aan de finish een duidelijke 5
ronden bedraagt. Voor Sander Klappe is dat weer een PR. Tussen Finn en Richard
lijkt de strijd ook gestreden, Finn loopt in de eerste 3 stints telkens een
ronde uit op zijn vader, maar in de 4e stint zit Finn in baan 6, en dat
is altijd lastig, Richard in baan 1 kan het tempo bijbenen. Maar wat gebeurt er
dan, Richard verhoogt het tempo in baan 2, perst er 19 rondjes uit, terwijl
Finn in baan 1 worstelt en Richard zijn achterstand van 3 ronden ongedaan ziet
maken, en zo gaan we de laatste stint, in met Finn en Richard in dezelfde
ronde, Finn in baan 2 en Richard in baan 3, deze strijd is nog niet gestreden.
Finn probeert Richard voor te blijven, gaat er 110% voor, maar weet niet elke
bocht te houden, dat kost hem kostbare seconden. Richard houdt het hoofd koel, en
finisht ditmaal voor Finn ! Dat wordt voor Finn de volgende keer weer een
uitdaging, om zijn vader te verslaan !
Dan de volgende race, Jim komt tijdens de eerste race binnen
en kan dus nog meedoen, wel moeten de rijders voor de 2e race
opnieuw ingevoerd worden in het tijdwaarnemingsprogramma (vandaar de uitslagen
van de twee races apart en de
bijbehorende kwalificatietijden), maar dat lukt, zodat voor de 2e
race kunnen starten:
Jos, als snelste in de kwalificatie, start op baan 1,
daarnaast Edwin, Joop, Sander Knol en Jim.
De gele C7 Corvette van Jos in baan 1, daarnaast de rode C7
Corvette van Edwin in baan 2, de witte Ferrari van Joop in baan 3, en dan de
twee C6 Corvettes, de witte, gereden door Sander Knol en de rode van Jim.
Bij de start neemt Edwin meteen de kop in baan 2, niet zo
verwonderlijk, want dat is een snelle baan, dus 22 ronden is op zich niet
bijzonder voor Edwin, maar wel dat Edwin dat in elke baan (behalve baan 6), dat hoge tempo
weet aan te houden, zodanig dat niemand daar meer aan weet te komen. Daarachter
is het spannender, Jos ligt na baan 1
een ronde achter, weet in baan 2 gelijk tred te houden met Edwin, maar
moet in baan 3 toch weer een ronde toegeven. Omdat Jos vermoedt dat zijn motor
niet alle PK’s ophoest, wisselt hij zijn nieuwe Corvette voor de rode Ferrari,
en dan draait hij in baan 4 weer 22 ronden, maar weet dat tempo in baan 5 en 6
niet aan te houden. Achter Edwin en Jos, rijden Joop en Sander Knol de halve wedstrijd
gelijk op, dan weet Sander Knol in baan 1 uit te lopen op Joop in baan 6 en
daarna gestaag zijn voorsprong uit te breiden. Jim ligt halverwege ook nog een
ronde op Joop achter, maakt daarna gebruik dat Joop in baan 6 rijdt, gaat Joop
voorbij en komt in dezelfde ronde als Sander Knol. Maar Sander rijdt nu in de
snelle banen 2 en 3, is nu echt aan het jagen, ziet Joop en Jos worstelen, en Jim in de banen
3 en 4 rijden, neemt afstand van Jim, loopt op Jos in, maar Jos heeft in baan 6
nog 2 ronden voorsprong op Sander Knol in baan 3, dat wordt spannend, Jos rijdt
een nette 20,5 ronde in baan 6, maar Sander Knol rijdt bijna 23 ronden in baan
3, passeert Jos en klopt hem met 22 baanvakken !
Dus Edwin is eerste, voor Sander Knol, Jos, Jim en Joop ! Zo, dat was een spannende ontknoping !
Dus Edwin is eerste, voor Sander Knol, Jos, Jim en Joop ! Zo, dat was een spannende ontknoping !
De uitslag:
Wat feitjes:
- · Geen PR’s ditmaal in de kwalificatie
- · Wel een PR in de race en wel voor Richard en Sander Klappe.
- · Roel reed in baan 2 een snellere rondetijd als in de kwalificatie.
- · Finn reed in baan 3 een snellere rondetijd dan in de kwalificatie.
- · Edwin reed in baan 2 en 3 een snellere rondetijd dan in de kwalificatie.
Geen issue’s ditmaal bij de keuring, en dat brengt ons dan op
de standen:
De stand in de GT klasse:
7-4-2017
|
Totaal
|
aantal
races
|
|
Klasse A
|
punten
|
||
Sander Kn
|
39
|
3
|
|
Jos
|
34
|
3
|
|
Edwin
|
32
|
3
|
|
Joop
|
31
|
3
|
|
Jim
|
29
|
3
|
|
Sander Kl
|
18
|
3
|
|
Roel
|
15
|
3
|
|
Tom
|
12
|
1
|
|
Simon
|
0
|
0
|
|
Totaal
|
aantal
races
|
||
Klasse B
|
punten
|
||
Hans
|
11
|
2
|
|
Rick
|
8
|
2
|
|
Finn
|
6
|
3
|
|
Richard
|
6
|
3
|
|
Jan
|
3
|
2
|
|
Gert
|
0
|
0
|
|
Ton
|
0
|
0
|
De totaalstand:
31-3-2017
|
aantal races
|
||
Klasse A
|
Totaal
|
||
Jos
|
165
|
12
|
|
Edwin
|
136
|
11
|
|
Joop
|
118
|
12
|
|
Sander Kn
|
103
|
12
|
|
Jim
|
90
|
11
|
|
Sander Kl
|
74
|
12
|
|
Roel
|
49
|
12
|
|
Tom
|
19
|
2
|
|
Simon
|
4
|
1
|
|
Klasse B
|
Totaal
|
||
Hans
|
42
|
9
|
|
Rick
|
24
|
7
|
|
Finn
|
23
|
9
|
|
Richard
|
14
|
9
|
|
Jan
|
10
|
6
|
|
Gert
|
0
|
0
|
|
Ton
|
0
|
0
|