We zijn vanavond met alleen de harde kern, Jan is in Spanje,
vader en zoon van Oene zijn slachtoffer van het griepvirus, en vader en zoon
van Ginkel zijn hun geluk aan het beproeven in Everdingen bij de F1 maar dan in
de schaal 1:24.
Tja, en dan mag ik als eerste van start in de kwalificatie,
een lage 11 rolt eruit, zo’n Lola moet toch sneller kunnen, maar de motor is
wat loom, we moeten het er maar mee doen, of de motor reviseren (schoon laten
draaien in de wasbenzine, maar niet zoals Jos dat destijds deed met een steekvlam
als gevolg) of een nieuwe motor. Jim rijdt een elf blank met zijn NSR inline
Audi R18, Sander Klappe is marginaal langzamer met zijn Lola (daar knapt mijn
tijd iets van op) en Sander Knol duikt als eerste net onder de 11. Joop laat
zien dat het een stuk sneller kan (wat loopt zijn Lola toch heerlijk soepel,
laat het tunen maar aan Joop over !), net onder de tien half. Jos knijpt weer
bijna zijn regelaar fijn, om onder de tijd van Joop te komen, en op de valreep
lukt het hem maar net ! Edwin is als laatste aan de beurt, gaat snel, maar net
niet zo snel als Joop en Jos, maar een 10 half is toch een mooie tijd, ik zou
ervoor tekenen !
De uitslag van de kwalificatie:
Voor de eerste wedstrijd staan gereed:
Sander Knol (hij heeft de keuze gemaakt om toch in de 1e
race te rijden) start in baan 1, daarnaast Jim, Sander Klappe en Roel.
De zwarte Audi R18 van Sander Knol staat gereed in baan 1,
daarnaast de grijsgele Audi R18 van Jim (de inline van NSR, alle ander auto’s
zijn anglewinders van het merk Slot-It), de grijze Lola Aston Martin van Sander
Klappe en de Gulfblauwe Lola Aston Martin van Roel.
Bij de start zijn Jim, Sander Knol en Sander Klappe als eerste
weg, op enige afstand gevolgd door Roel. De drie kemphanen blijven ook de tweede
stint in elkaars buurt, totdat Sander Knol in baan 3 een 22 ronden eruit perst
en een gaatje slaat met Jim en Sander Klappe. Roel blijft op ruimere afstand
volgen. Sander Knol is los, loopt nog verder weg, terwijl Jim gebruik maakt dat
Sander Klappe in baan 6 komt te rijden en drie ronden voorsprong neemt op Sander
Klappe ! Maar Jim komt daarna in baan 6 , Sander Klappe maakt dan 2 ronden
ongedaan en dan wordt het toch spannend in de laatste stint, met Sander Knol in
baan 6, Jim in baan 1 en Sander Klappe in baan 2 ! Sander Knol laat zien, dat
het vaak trainen in baan 6 zijn vruchten afwerpt, want met 20 ronden in baan 6 houdt
hij de schade beperkt terwijl Jim en Sander Klappe elkaar in evenwicht houden
met 21 ronden (net als Roel, maar die had een te grote achterstand opgelopen om
dat in de snellere banen goed te maken). Dat maakt, dat de uitslag conform de
kwalificatie is, Sander Knol als eerste in deze heat, gevolgd door Jim, Sander
Klappe en Roel.
Voor de volgende race staan gereed (of is het een shoot-out
?):
Jos start in baan 1 (ziet hij zijn regelaar als een revolver ?),
daarnaast Joop en Edwin (die ook andere associaties heeft bij zijn regelaar).
De gifgroene Lola Aston Martin van Jos staat al klaar in baan
1, daarnaast de Lola van Joop en de Gulfblauwe Lola Aston Martin van Edwin.
Als de rode lichten uitgaan, knallen ze alle drie weg, jemig
wat gaat dat hard, allemaal 22 ronden ! En dat het nog sneller kan laat Joop daarna
in baan 3 zien, 23 ronden ! Daar hebben Jos (22) en Edwin (21) ronden van niet
van terug, Joop blijft in baan vier 22 ronden draaien, maar Jos perst er in
baan 3 ook 23 ronden uit terwijl Edwin constant 21 ronden blijft draaien, in de
4e stint blijft de volgorde ongewijzigd (iedereen 21 ronden) met Joop
en Jos in dezelfde ronde en Edwin 3 ronden daarachter in baan 6. Maar dan komt
Edwin in de snellere banen, perst er in baan 1 meteen 22 ronden uit, Jos levert
in baan 5 een ronde in en Joop in baan 6 twee ronden, Nu is Jos aan kop, met Joop
een rondje daarachter en Edwin twee ronden, de laatste stint gaat in, het blijft
spannend, Edwin in twee, gaat hard, maar heeft een net te grote achterstand,
Jos gaat goed in baan 6, maar ziet Joop in baan 1 steeds dichterbij komen, het
wordt nagelbijtend spannend, wie gaat er winnen, Jos of Joop ? Joop komt steeds
dichterbij maar lijkt het net niet te gaan halen als het 10 seconden signaal
klinkt. Op de brug lijkt Jos voldoende voorsprong te hebben, maar in de
allerlaatste seconde komt Joop langszij en als de stroom van de baan afgaat
weten we niet wie er gewonnen heeft, iedereen rent naar de slotcars toe:
Echt een fotofinish, van boven geeft het misschien een iets
duidelijker beeld.
Je kunt het van alle kanten bekijken, maar er moet een
Salomons oordeel geveld worden, en ik als wedstrijdleider beslis (we kennen
geen ex-aequo) dat de witte Lola iets dichter bij het baansegment 52 is als de
groene Lola (in de rechte lijn bekeken, de bocht geeft een vertekend beeld,
gezien vanuit baansegment 51), de streepjes tussen baan 3 en 4 geven de
posities van de baansegmenten aan, dus Joop eindigt als eerste in deze heat
voor Jos en Edwin.
De totaaluitslag:
Wat feitjes:
- · Geen PR’s in de kwalificatie
- · Jos en Sander Knol rijden een PR in de race m.b.t. het aantal ronden.
- · Joop en Roel rijden in baan 2 een snellere rondetijd dan in de kwalifictie.
- · Edwin en Roel rijden in baan 3 een snellere rondetijd dan in de kwalificatie.
Bij de keuring kwam niets aan het licht, zodat we de stand
kunnen opmaken:
24-3-2017
|
Totaal
|
aantal
races
|
|
Klasse A
|
punten
|
||
Jos
|
41
|
3
|
|
Edwin
|
38
|
3
|
|
Joop
|
35
|
3
|
|
Sander Kn
|
21
|
3
|
|
Jim
|
19
|
3
|
|
Sander Kl
|
17
|
3
|
|
Roel
|
10
|
3
|
|
Tom
|
7
|
1
|
|
Simon
|
4
|
1
|
|
Totaal
|
aantal
races
|
||
Klasse B
|
|
punten
|
|
Hans
|
11
|
2
|
|
Rick
|
6
|
2
|
|
Finn
|
4
|
2
|
|
Richard
|
2
|
2
|
|
Jan
|
0
|
0
|
|
Gert
|
0
|
0
|
|
Ton
|
0
|
0
|
En de totaalstand m.b.t. het kampioenschap:
24-3-2017
|
aantal races
|
||
Klasse A
|
Totaal
|
||
Jos
|
140
|
10
|
|
Edwin
|
108
|
9
|
|
Joop
|
104
|
10
|
|
Sander Kn
|
84
|
10
|
|
Jim
|
77
|
9
|
|
Sander Kl
|
63
|
10
|
|
Roel
|
44
|
10
|
|
Tom
|
19
|
2
|
|
Simon
|
4
|
1
|
|
Klasse B
|
|
Totaal
|
|
Hans
|
37
|
8
|
|
Rick
|
20
|
6
|
|
Finn
|
19
|
7
|
|
Richard
|
|
11
|
7
|
Jan
|
10
|
6
|
|
Gert
|
|
0
|
0
|
Ton
|
0
|
0
|