GT clubrace op 29 januari
Blijken we toch weer met 9 rijders te zijn, Joop, Jos en de
2 Sanders zijn er natuurlijk al, als ik samen met Sjoerd binnen kom vallen.
Jan, Jim en Edwin komen niet lang erna binnen, zodat we na de training kunnen beginnen met de
kwalificatie. Voor Sjoerd is minstens 6 jaar geleden dat hij gereden heeft, en
kent deze baan nog niet, dus trainen is het devies. Edwin is bijna hersteld van
de griep maar wil de GT race niet missen, dus gaat al kuchend aan het rijden.
In de kwalificatie mag Sjoerd ditmaal de spits afbijten, en
rijdt met mijn Corvette een nette lage twaalf, niet gek om mee te beginnen, en zal
na wat avondjes rijden alras sneller gaan. Jan mag nu aan de bak, rijdt, nadat
zijn Peugeot Silhouette nog niet lekker rijdt, met zijn vertrouwde Ninco
Mclaren (met Slot-It HRS chassis) een ruime 12. Sander Klappe rijdt als eerste
meteen in de 10, weliswaar een hoge 10, maar wel een PR met zijn BMW Z4 GT. Ik
rij met een identieke
BMW Z4 GT marginaal sneller en Jim is met zijn Corvette marginaal langzamer
(dat wordt een leuke race, met zijn drieen zo close !). Dan komen de echt
snelle jongens, Sander Knol legt met de Ferrari de lat al hoog met een mooie
10,5, Joop kan daar met een identieke auto ditmaal niet onder, is een tikkeltje
langzamer, Edwin gaat er met zijn Aston Martin net een tiende onder en Jos met
zijn Corvette daar weer 6 honderste onder, zodat de indeling bekend is, eerste
race met rijders vanaf de 10,8 en de tweede race met rijders onder de 10,7.
Uitslag van de kwalificatie:
Aan de eerste race mag ik in baan 1 starten, Sander Klappe
in baan 2, Jim in baan 3, Sjoerd in baan 4 en Jan in baan 5. Als we van start
gaan, zijn Jim en Sander als snelste weg, ik ga in de melee eruit en daarna nog
een keer (te gehaast om de rest weer in te halen), zodat ik driekwart ronde op
de koplopers achter lig. Sjoerd moet nog aan de andere banen wennen, vliegt er
een paar keer uit, duidelijk de grenzen aan het aftasten. Jan profiteert daarvan,
rijdt niet sneller maar wel veel regelmatiger zijn ronden, en weet door zijn
ervaring meteen 2 ronden voorsprong op te bouwen. Daarna ontvouwt zich het
volgende scenario, ik weet in mijn ritme te komen, en omdat Sander en Jim in de
langzamere banen rijden en er iets vaker uitgaan, kan ik in de 3e
stint de kop nemen, voor Jim en Sander. Jan en Sjoerd houden elkaar daarna in
evenwicht, alleen in de moeilijkere banen 6 en 1 moet Sjoerd logisch Jan wat
uit laten lopen. Als ik uiteindelijk in baan 6 kom te rijden, loopt Jim in baan
2 snel in, maar gelukkig kan ik nog ne een rondje voorsprong behouden. Sander
volgt kort daarna, is soms sneller als Jim maar vliegt er iets vaker uit (ja,
zo’n BMW Z4 is snel maar een Corvette is iets stabieler…). Een spannende race
was het, de volgende keer zal het nog dichter bij elkaar liggen, Sander Klappe
gaat steeds sneller met zijn BMW Z4, Jim rijdt bij elke race weer iets sneller
en Sjoerd en Jan zullen dichter bij elkaar komen, Jan begint steeds beter in
zijn flow te komen, en Sjoerd zal steeds beter de baan leren kennen.
In de volgende race mag Jos in baan 1 starten, Edwin in 2,
Sander Knol in 3 en Joop in baan 4. Als de rode lichten uitgaan stuift het pak
weg, geven elkaar geen duimbreed toe, totdat Joop een klein foutje maakt, en de
rest moet laten gaan. Jos weet, in baan 2 rijdend, de kop te nemen, Edwin volgt
op korte afstand, Sander maakt een paar kleine foutjes, zodat Joop weer langszij
kan komen. Edwin moet gaandeweg Jos laten gaan, gaat er een paar keer eruit,
zijn we eigenlijk niet gewend van Edwin (ja, zo’n griepje laat wel zijn sporen na),
Sander weet wat voorsprong te nemen als Joop in baan 6 rijdt, maar daarna is
Joop los in baan 1, 2 en 3, weet op Edwin in te lopen, achterhaalt hem net
niet, maar eindigt maar kort achter Edwin op de 3e plaats. Sander
rijdt snel, maar weet het tempo van Joop niet helemaal te volgen, en eindigt op
een nette 4e plek overal. En Jos ?, die rijdt de hele race souverein
op kop, weet net geen 133 ronden te rijden, maar benadert zijn clubrecord, alleen
hijzelf is een keer sneller gereden !
Uitslag van de race:
Mooie race, belooft wat voor a.s. vrijdag, dan rijden we met
de clubauto’s. en aangezien iedereen met gelijkwaardig materiaal rijdt (elke
baan heeft zijn eigen auto), zal de rijderscapaciteiten ditmaal alleen de
doorslag geven, en niet dat je een snellere auto hebt. Dus kom a.s. vrijdag dat
zien en mee maken !
Oh ja, willen jullie mij er aan herinneren dat er ook foto's gemaakt moeten worden, staat wel zo leuk in het verslag.......
Oh ja, willen jullie mij er aan herinneren dat er ook foto's gemaakt moeten worden, staat wel zo leuk in het verslag.......