Ondanks dat Jan en Sjoerd ditmaal niet aanwezig waren,
hadden we toch 11 rijders, Niels was weer met Hans en Rick mee gekomen en Simon
liet niet alleen zijn gezicht weer eens zien, maar reed ook nog eens mee, en hoe......
Voor negenen werd er nog flink gesleuteld, Simon moest nog
“even” een aantal auto’s in elkaar sleutelen, wat mij de opmerking ontlokte
“Bij Slipstream heeft Sebastiaan van Altena de reputatie dat hij op het laatste
moment zijn slotcars in elkaar zet, en bij Speedtrack is dat Simon (en ook
Edwin)”, maar ja, daar moet wel bij gezegd worden, dat niet iedereen zoveel
tijd heeft, en het is ook geen eerlijke vergelijking, gepensioneerden of hard
werkende huisvaders met kleinere kinderen. Maar we vinden allemaal het
“spelletje” wel leuk….
Om negen uur zijn we zover dat we gaan kwalificeren. Rick
mag als eerste van start, en laat zien dat hij al aardig met zijn nieuwe ACD
regelaar overweg kan, en scoort een nieuw PR met een 12 laag, Niels gaat daar
net onder (5 weken geleden was het verschil bijna een seconde maar nu maar een
tiende !), maar wel een PR net als Hans die ook met een nieuwe ACD regelaar en
zijn nieuwe Nissan R390 voor de eerste keer in de 11 duikt ! Sander Klappe
rijdt een degelijke 11,5 met zijn McLaren en dan komt Simon aan de start met
een Ferrari F40 en duikt gelijk onder de 11 met een PR evenals Roel die op 11
blank blijft steken. Jim gaat elke race weer sneller, zit al in de 10,8 (dus
een PR) waar Sander Knol een tiende op toe moet geven. Dan, voor de eerste keer
de kwalificatie van de Lola Aston Martin van Edwin, en die noteert een
onwaarschijnlijke 10,4 (een clubrecord en dus ook een PR), Jos zet alles op
alles, rijdt op het randje, komt ook in de 10,4
maar is toch net iets langzamer, dan Joop, rijdt erg strak, een mooie
10,5 normaliter wordt je daarmee eerste, maar ditmaal dus niet. Alle vier de
Lola’s bovenaan met de Lola Aston Martin als snelste.
Al met al 7 PR’s, Edwin (clubrecord), Jim, Simon, Roel,
Simon, Hans, Niels en Rick !
In de eerste race gaan van start. Simon met zijn Ferrari F40
in baan 1, Roel met de oranje McLaren in baan 2, Sander Klappe met de witte
Fina McLaren in baan 3, Hans met de Nissan R390 in baan 4 , Niels met de club
Porsche in baan 5 en Rick met de club Porsche in baan 6.
Helaas van deze race geen foto van auto’s en rijders……
Als de lichten uitgaan neemt Roel (in de snelle baan 2) de
kop, achtervolgd door Sander Klappe en Simon. Het 2e treintje wordt
gevormd door Hans (op kop), Niels en Rick. Zodra Simon in de snelle baan 2 komt
te rijden, begint hij een inhaalrace, passeert eerst Sander Klappe en aan het
eind van de 3e stint is hij Roel dicht genaderd. Daarna met Roel in
baan 5 en 6 slaat Simon zijn slag en neemt 2 rondjes voorsprong, normaliter is
het pleit dan geslecht, want in baan 1 rijdend kun je geen 2 rondjes inlopen op
iemand in baan 6, tenzij…. Nu wreekt zich dat Simon niet vaak bij Speedtrack
rijdt, dus weinig of niet traint in baan 6, en dat breekt hem nu op, een paar
uitvliegers en dan is Roel in de laatste minuut langszij en voorbij. Sander
Klappe baan 6 rijdt achter de twee
kemphanen een degelijke wedstrijd, wat beloont wordt met een PR. Hans, Niels en
Rick maken er een spannende strijd van, Hans neemt bij de start de kopen bouwt
die in de volgende stint uit. Zodra Rick baan 6 verlaten heeft, zet hij de achtervolging
in op Niels die dan in baan 6 komt te rijden. In baan 2 rijdend gaat Rick Niels voorbij en
komt in dezelfde ronde als Hans, die twee gaan gelijk op tot de laatste stint,
dan moet Rick in baan 5 zijn voorsprong op Hans en Niels prijs geven, maar
eindigt wel ruim in de honderd ronden en in een fiks nieuw PR ! (zie hier de progressie
van Rick met een clubauto, van 85 naar 87, 95 en nu 104 rondjes !). Niels
verbetert ook zijn PR en wel met 7 ronden en Hans met ruim 5 ronden. Dat gaat
steeds sneller met de familie van Ginkel !
In de 2e race gaan van start:
Hier van rechts naar links: Edwin in baan 1, Jos in baan 2,
Joop in baan 3, Jim in baan 4 en Sander Knol in baan 5.
Van links naar rechts de Gulf-blauwe Lola Aston Martin van
Edwin, dan de 3 identieke Lola’s van Jos, Joop en Jim (Joop heeft zijn Lola
gemodificeerd net een rode staartvin) en de zwarte Audi R18 van Sander Knol
sluit de rij.
Jos neemt in baan 2 de kop, achtervolgd door Edwin, Joop,
Jim en Sander. Als Edwin in baan 2 komt te rijden, loopt hij langzaam in op Jos,
die er alles aan doet om Edwin voor te blijven, Jos zijn Lola rijdt op het
randje, breekt telkens bijna uit, maar Jos houdt 2 stints stand, maar als Jos in
baan 5 en 6 rijdt, komt Edwin langszij en neemt 2 rondjes voorsprong die Edwin
in baan 6 niet meer uit handen geeft, zodat hij in een nieuw Clubrecord (en PR
natuurlijk), als eerste eindigt. Jos rijdt een goede race, normaliter eindig je
met 128 ronden als eerste, maar ditmaal was Edwin sneller. Joop rijdt achter de
1 kemphanen zijn eigen race, heeft in de 1e stint wat uitvliegers,
maar komt daarna in zijn ritme, en haalt in de laatste 2 stints wat ronden achterstand
op, maar dat is net niet genoeg om Jos nog te bedreigen, maar eindigt wel in
een nieuw PR. (Jos rijdt in baan2 de snelste rondetijd, Joop in baan 3 terwijl
Edwin in baan 1, 4, 5 en 6 de snelste rondetijd rijdt). Jim rijdt eigenlijk in soort
niemandsland (Edwin, Jos en Joop liggen te veel voor en Jim heeft genoeg voorsprong op Sander Knol), maar hij rijdt
lekker zijn rondjes en eindigt in een nieuw PR. Sander Knol rijdt eigenlijk zonder echte
tegenstanders (zijn tegenstanders, Roel en Simon blijken in de vorige heat te
rijden), en dat heeft invloed op zijn tempo, Sander is een echte racer, trekt
zich op aan de anderen (denk maar aan de laatste race met de LMP clubauto’s,
waar hij 2e overall werd), maar ditmaal kan hij dat niet, en eindigt
dus in de 119 ronden, nog net voor Roel en Simon.
De
uitslag:
Een ClubRecord
en 7 PR’s, dus er werd hard gereden !
Volgende week de Group5, daar zijn de verschillen minder
groot, tussen de nummer 1 en 5 maar vijf rondjes in de wedstrijd van februari en
maar drie rondjes in de wedstrijd van januari……
Hoe zal dat nu gaan tussen Jos, Joop, Edwin, Sander Knol en
Sander Klappe ? En weer een strijd tussen Jim en Roel ? En wat doen Hans en
Rick met hun BMW 320 ? We gaan het zien a.s. vrijdag…