Vanavond een normale bezetting, van de vaste kern ontbrak
alleen Rick, Finn en Richard, maar die zien we de volgende keer wel weer.
Na de gebruikelijke training konden we tegen negenen aan de
kwalificatie beginnen.
Jan mag beginnen en rijdt met de club BMW M1 een
verdienstelijke 12 hoog, Hans kan zijn BMW 320 sneller rondsturen en noteert een
12,3, Sander Klappe gaat daar nog onder met een 12 laag, Roel duikt als eerst
onder de 12, maar Jim is nog een tiende sneller, Sander Knol een tiende
langzamer, maar nog wel in de 11. Dan begint Edwin aan zijn rondje en laat,
strak rijdend, zien, hoe je een 11,4 op de klokken zet, de vraag is dan waar kun je
je winst nog kunt pakken. Maar Joop zou Joop niet zijn als hij zijn
felgekleurde 320 nog net iets sneller rondstuurt, en een 11,3 op de klokken zet. Dan komt Jos aan de start, wat loopt zijn M1 toch soepel (maar ja, getuned door
de snelste slotcarracer in Nederland, Sebastiaan van Slipstream, dat zie je
en dat hoor je), en gecombineerd met de inzet en skills van Jos levert dat weer een
11,1 op, dus toch weer de snelste !
De uitslag:
In de eerste heat aan de start:
Roel als snelste in deze heat, mag in baan 1 beginnen,
daarnaast Sander Knol, Sander Klappe, Hans en Jan.
In baan 1 dus de rode “BASF” BMW M1 van Roel, daarnaast de
lichtblauwe ”Fruit of the Loom” BMW 320 van Sander Knol, de wit/rood/blauwe “Rodenstock”
BMW 320 van Sander Klappe, de oranje “Jagermeister” BMW 320 van Hans en de witte
BMW M1 gereden door Jan.
Bij de start neemt Sander Knol in de snelle baan 2 de kop en
laat de rest alleen maar zijn achterlichten zien. Zijn opgebouwde voorsprong
van 1 ronde, houdt Sander knap vast, pareert in baan 3 de 20 ronden van Roel in
baan 2 en ziet pas in baan 6 rijdend Roel langs komen, maar verliest hem niet
uit het oog en zodra Roel dan in baan 6
rijdt, neemt Sander in baan 1 rijdend, zijn kans waar en achterhaalt Roel weer,
en eindigt met 40 baanvakken voorsprong als eerste in deze heat. Sander Klappe in
baan 3 startend weet nog gelijke tred te houden met Sander Knol, maar moet in
baan 4 zijn naamgenoot laten gaan en ziet Roel in baan 2 ook nog passeren,
daarna houdt Sander Klappe de schade beperkt, maar kan in de snellere banen
zijn achterstand niet meer goed maken, wel weet Sander Klappe Hans voor te
blijven, die constant rijdend achter Sander Klappe eindigt, en wel weer een
nieuw PR op de klokken zet. Jan heeft de ondankbare taak om in de langzamere
banen te starten, rijdt wel constant, maar net niet snel genoeg om de anderen
bij te houden, de baanomstandigheden zijn ook niet zodanig dat je een PR kunt
neerzetten, daarvoor is het te koud, en Jan kan dus zijn deadline van 100 ronden ditmaal niet
halen, maar rijdt in baan 2 wel een snellere rondetijd dan in de kwalificatie !
Voor de tweede heat staan inmiddels klaar:
Jos, als snelste, in baan 1, daarnaast Joop, Edwin en Jim.
De wit/blauwe BMW M1 van Jos in baan1, daarnaast de feloranje
BMW 320 van Joop, de witte BMW M1 van Edwin en de witte “Dorfner” BMW M1 van
Jim.
Bij de start gaat het anders dan gedacht, Joop in de snelle
baan 2 voelt de teveel druk, en kan het voordeel van baan 2 niet benutten, en
ziet Jos in baan 1, en Edwin in baan 3, een ronde voorsprong op hem nemen, en dat
is een heel ander scenario dan je voor ogen hebt, als je in baan 2 start ! Jos
is daarna in baan 2 helemaal los, draait 21 ronden, en gaat onverdroten door in de
andere banen, en eindigt dus onbetwist als eerste in deze heat (en wat rijdt
zijn M1 soepeltjes, daar zou je jaloers op worden ;-) . Edwin en Joop maken daarachter er een leuke
strijd van, halverwege zitten ze nog in dezelfde ronde, maar dan benut Joop
zijn gunstiger startpositie en loopt 2 ronden weg van Edwin in baan 6, maar
Edwin laat dat niet op zich zitten, knabbelt in baan 1 rijdend 1 ronde van die
achterstand af op Joop in baan 6, en mag dan in baan 2 en hoewel Joop gewoon 20
ronden draait in baan 1, weet Edwin met 21 ronden toch langszij te komen en met 20 baanvakken voor Joop
aan de finish te komen. Daarachter rijdt Jim zijn eigen race, hij laat zich
niet gek maken, draait constant rijdend zijn rondjes, weet wat zijn
tegenstanders in de vorige heat gereden hebben en mochten die halverwege zich
nog kansen hadden toegedicht, dan maakt Jim in de snellere banen daar korte
metten mee, eindigt als vierde in deze heat en onbetwist als vierde overall !
De uitslag:
Wat feitjes:
- · Een PR ditmaal, van Hans, hij verbetert dat met ruim 1 ronde.
- · Joop rijdt in baan 2 een snellere rondetijd als in de kwalificatie.
- · Jan doet dat ook in baan 2, een snellere rondetijd rijden als in de kwalificatie.
- · Sander Knol, Sander Klappe en Hans rijden allen in baan 2 en in baan 3 een snellere rondetijd dan in de kwalificatie !