Hoewel de familie van Ginkel helaas niet kon komen (verjaardag
verplichtingen), was Jan er wel, en kon even testen of hij het rijden tijdens
zijn 2 maanden afwezigheid niet verleerd was. Dat viel mee, slotracen verleer je niet, toch ? En dat hield in dat we ditmaal met
zijn achten waren.
We beginnen eerst met de kwalificatie, en Jan gaat als eerste
van start, met zijn Ninco McLaren met Slot-It chassis. Dat gaat niet verkeerd,
de McLaren zoemt er aardig op los, en Jan zet een hoge 12 neer, wat niet zover
van zijn PR is. Jim knalt meteen naar een 10,8 en daar moet Sander Klappe iets
op toegeven en blijft in de 11 blank steken. Roel lukt het niet om met zijn BMW
een tijd te zetten, overal uitvliegers, vreemd, in de training zat er nog een
10,7 in. Sander Knol is wel sneller en zet een mooie 10,6 neer, Joop kan daar
net onder met een 10,5 terwijl Edwin daar nog onder duikt met een 10,4 terwijl
Jos alles in het werk zet om nog sneller te gaan, en dat lukt ten dele, wel 7
duizendste sneller dan Joop, maar moest ditmaal zijn meerdere erkennen in
Edwin.
De race indeling is duidelijk en zo staan de volgende rijders klaar (van rechts naar links):Jim als snelste van deze vier, daarnaast Sander Klappe, Jan en ditmaal als hekkesluiter Roel en ze rijden met (van links naar rechts):
De rode Corvette van Jim in baan 1, de witte BMW Z4 van Sander Klappe in baan 2 de witte Fina McLaren van Jan in baan 3 en de gele Corvette van Roel in baan 4 (Roel zag het blijkbaar niet zitten om ditmaal met zijn BMW Z4 van start te gaan, en speelt op safe met de Corvette).
Vanaf de start zijn de Corvette van Jim en de BMW van Sander
Klappe niet te houden, Ze geven niet veel op elkaar toe, totdat Jim in de 3e
heat 22 rondjes draait, en dan is het pleit beslecht, de kop geeft Jim niet
meer af en rijdt een respectabele 126 ronden, een nieuw PR, Sander Klappe rijdt
ook een nieuw PR, een mooie 123 ronden. Roel rijdt daarachter met zijn
Corvette, wel regelmatig, maar niet snel genoeg om Jim en Sander Klappe
enigszins partij te kunnen bieden, volgende keer maar weer met de BMW Roel !
Jan rijdt een regelmatige race, alleen over zijn baan 6 was Jan niet tevreden
(moet beter, hoorde ik hem brommen), maar zijn Jan haalde wel de 100 rondjes,
en dat is voor hem het criterium of zijn avond geslaagd is of niet, nu dus wel,
nietwaar Jan ?
Voorde 2e race staan gereed (van rechts naar
links):
Edwin als snelste, daarnaast Jos, Joop en Sander Klappe, en
zekomen aan de start met (van rechts naar links):"
De blauwe Gulf Aston Martin van Edwin in baan 1, de oranje
Corvette van Jos in baan 2, de witte Ferrari van Joop en de witte Corvette
gereden door Sander Knol.
Bij de start knalt Jos in baan 2, meteen weg van Edwin, Joop
en Sander Knol. Zodra Edwin in baan 2 rijdt, weet hij het gat te dichten, maar
Jos en Edwin geven elkaar niet veel toe, totdat Edwin in baan 4 rijdend het
verschil weet te maken met Jos, die verwoed probeert aan te haken. In baan 6
rijdend wisselt Jos van auto, de Black Arrow Ferrari (dezelfde waar Joop mee
rijdt) moet sneller rijden dan zijn NSR Corvette, hij loopt wel iets in maar
Edwin houdt stand en finisht met een ronde voorsprong. Joop rijdt, regelmatig
rijdend, op enige afstand van de 2 kemphanen zijn eigen race, en weet op het
laatst in de snelle banen nog wat in te lopen op Jos, zodat Joop in dezelfde
ronde achter Jos eindigt. Sander Knol rijdt ook zijn eigen race, poogt af en toe
aan te haken, maar dat lukt eventjes, totdat Sander over zijn grens of van de
slotcar gaat en de bocht mist. Uiteindelijk eindigt Sander Knol op 123 rondjes,
en welgeteld EEN baanstuk voor Sander Klappe in de vorige heat, tsjonge, als
die twee toch in dezelfde heat hadden gereden, wat zou dat spannend geweest
zijn !
De totaaluitslag:
Close racing, tussen de nummers 1 en 3 zit maar 1,5 rondje en
tussen de nummers 5 en 7 ook maar 2 rondjes. Geen echte issues ditmaal bij de
keuring.
Typerend is dat er door velen in de race een snellere ronde gereden wordt dan in de training, terwijl je in de race niet alleen rijdt: Edwin is sneller in baan 2 (10,416), Jos in baan 2 (10,377) en baan 3 (10,466), Joop in baan 2 (10,522), Jim in baan 2 (10,851), Sander Klappe in baan 2 (10,934) en baan 3 (11,020), Jan in baan 2 (12,712), baaan 3 (12,648) en baan 4 (12,563), en Roel in alle banen (maar dat is niet verwonderlijk met zo'n mislukte kwalificatie ;-) ).
Vrijdag de LMP clubauto’s, dan kan het veld nog dichter bij elkaar zitten !
Vrijdag de LMP clubauto’s, dan kan het veld nog dichter bij elkaar zitten !