Als ik binnen kom om zeven uur, is het rustig, wat jeugdleden,
waaronder Sander Knol en Rick, en daarnaast Joop en Hans, Jos komt later (heeft
wat dringender bezigheden als Speedtrack, kan dat dan, jawel, blijkbaar wel !),
na achten komt ook Edwin en vlak voor de kwalificatie komt ook Jos, zodat we ditmaal
met zijn zevenen kunnen beginnen.
Van de vaste rijders zijn ditmaal Jim, Sander
Klappe en Jan niet aanwezig.
Rick mag als eerste beginnen met de kwalificatie en rijdt een
degelijke 11,8 Hans is een halve seconde sneller en rijdt meteen een PR van
11,380 daar komt Sander ditmaal niet onder, Roel lukt het te nauwer nood op het
laatste moment en zelfs Joop is maar ruim twee tienden sneller. Edwin gaat wel een
pak sneller en duikt in de 10,5 (9 duizendste boven zijn PR) dat wordt een flinke
kluif voor Jos. Maar Jos zet zijn tanden erin en weet net 1 honderdste sneller
te gaan !
Aangezien Jos eerder naar huis wil, beginnen we ditmaal met de
snelste groep en met 4 rijders zodat we voor de volgende race 3 marshalls
hebben. Dus aan de start de volgende
rijders (van rechts naar links:
Jos als snelste in baan 1 (is reeds in hogere sferen, denkt
met een big smile aan het vervolg later op de avond ;-) ), Edwin, Joop en Roel,
met de volgende slotcars (van links naar rechts):
De oranjegele P68 van Jos, daarnaast de knalgele P68 van
Edwin, de blauwe Matra van Joop en de Gulfblauwe Porsche 917 van Roel.
Bij de start gaat Edwin in baan 2 er als een speer vandoor,
Jos houdt het in baan 1 hem even bij, Joop volgt p een ruime afstand en Roel
ruim daarachter. Deze volgorde blijft de hele race zo, de afstand varieert af
en toe, Jos probeert daarna in baan 2 in te lopen of minimaal aan te haken, overschrijdt
zijn grens wat vaker dan anders (je gedachten er niet helemaal bij Jos ? Begrijpelijk
J). Jos heeft vanavond niet
het heilige vuur in zich, wisselt halverwege zijn P68 voor zijn Matra, maar kan
niet verhinderen dat Edwin soeverein deze heat wint met een flinke voorsprong. Joop
rijdt zeer constant . telkens 20 rondjes in de eerst 5 stints (zelfs in baan
6), maar is geen bedreiging voor Edwin of Jos. Het gerucht gaat dat Joop zijn
P68 weer uit de mottenballen wil halen…. Roel rijdt daarachter zijn rondjes, zijn
tegenstanders rijden in de volgende race….. En zo is de volgorde in de uitslag
van deze race eigenlijk al na de eerste stint bepaald. Edwin heeft een goede
race gereden want hij verbetert zijn PR met bijna 3 rondjes en rijdt in baan 2
een snellere ronde dan in de kwalificatie (Joop deed dat in baan 3)….
En voor de volgende race staan gereed (van rechts naar links):
Hans, Sander en Rick, met de volgende slotcars (van links naar
rechts):
De gele P68 van Hans, dan de gele Ford MK4 van Sander en de
oranje P68 van Rick.
Als de rode lichten doven neemt Sander resoluut de kop om die
niet meer af te staan. Hans volgt op afstand en daarachter Rick. Sander weet
een rondje uit te lopen, maar in de 2e en 3e stint komt
er gen rondje bij in de 4e stint weet Hans zelfs de ronde voorsprong ongedaan te maken, houdt dat vast in de 5e stint, maar in de laatste
stint rijdt Hans in de lastige baan 6 en dan weet Sander In baan 2 een ruime
marge van 3 rondjes op te bouwen. Rick rijdt net iets minder constant, rijdt
net als Sander wel in baan 2 en 3 een snellere ronde dan in de kwalificatie. Zowel
Hans als Rick verbeteren hun PR, Rick met een rondje en Hans met ruim 3 rondjes
!
De einduitslag:
De keuring bracht geen onvolkomenheden aan het licht, wel viel
op dat Sander zijn Ford MK4 erg zwaar was t.o.v. de andere slotcars, er blijkt
nog flink wat lood in te zitten, na onderling overleg wordt het lood eruit
gehaald, om te kijken of het echt wel nodig is, Sander rijdt even een
testrondje en meteen een 10,9 ! Wat een verschil ! En ik heb nog niemand met zo’n
big smile naar huis zien gaan ! Nou, ik voorspel voor de volgende classic race
een flink PR voor Sander Knol !