Vrijdagavond na de GT clubrace toch nog even gekeken waarom
mijn BMW Z4 niet goed in de baan te houden was in de kwalificatie, helemaal
omdat ik zondag in Leeuwarden daarmee wilde rijden. Bleek er toch geen echte issues
te zijn, vreemd. Even het nationale reglement erop na geslagen, oei, ik mag
maar 35 km per uur, en de BMW loopt 37-38 km per uur op de rollenbank. Een
groter tandwiel biedt geen oplossing, dus maar een kleiner pinion, mooi, nu
loopt de BMW 33-34 km. Magneetkracht ligt rond de 20 gram (is daar ook het
maximum), en zal wat lager zijn met nieuwe bandjes. Zekerheidshalve maar ook
een groter tandwiel meenemen, als ik met nieuwe bandjes toch de 35 km passeer.
En zo ga ik welgemoed naar huis, mijn slotcar is gereed om de nieuwe houten
baan in Leeuwarden te proberen.
Dan is het zondag, vroeg uit de veren om rond acht uur in
Leeuwarden te zijn, ik heb nog nooit op deze nieuwe baan gereden….
Je ziet aan de buitenkant niet dat hier een slotrace club
gevestigd is, men woont boven en beneden is de slotraceclub, de ingang is de
groene garagedeur, en achter de ramen kun je nog wat van de sleutelplekken
zien…
En hier het uitzicht vanaf de sleutelplekken:
Maar wat een leuke houten baan hebben ze daar, na een half
uurtje heb je de baan redelijk in je vingers.
Dus ik heb een leuke middag gehad, de BMW liep lekker in de
eerste race:
Nog een leuke GT van Scaleauto gespot, een heuse Viper ! Op
mijn verlanglijstje..
Voor onze tweede race nog even de start van de F1 gekeken, en
nadat de Mercedessen elkaar de race uit kegelden, met de tweede race begonnen.
Oh ja, het was een gecombineerde LMP/GT race, vandaar deze opstelling, de twee klassen door elkaar, indeling 1e race op basis van kwalificatie, indeling 2e race op basis van uitslag 1e race.
Begin van de 2e race ging ook lekker, totdat ik halverwege
de 2e race een schroefje uit mijn bracket verloor, waarna de auto
niet meer zo strak lag, en omdat reparatie waarschijnlijk meer tijd zou kosten dan
het zou opleveren, de auto zo rijdend aan de finish gebracht, en mijn score uit de 1e
race dus niet kunnen verbeteren:
Vlak voor tijd gebruik gemaakt van een track call om de finish
van de F1 te zien.
De einduitslag per klasse, de oplettende lezer ziet dat ik wat
teveel rondes op mijn conto krijg voor de 2e race, typefoutje !
Een mooie dag, niet alleen voor de rijders in Leeuwarden, maar
voor heel autosport minded Nederland.