vrijdag 13 mei 2011

Verslag GroupC32 regio race op zondag 8 mei 2011

Zondag 8 mei 2011, Moederdag, wie stelt er nou zo’n datum vast, om een race te houden ?

Nou dat hebben we geweten ook,  waren er voorgaand jaar telkens 7-9 Speedtrackers, nu konden maar 2 Speedtrackers op deze speciale dag.
Gelukkig waren er toch nog 7 rijders van buitenaf (clubrijders en thuisrijders), zodat we met het minimum aantal van 9 rijders van start konden gaan, 3 manches van 3 rijders en dus telkens 6 baaninzetters beschikbaar. 

Allereerst de kwalificatie, vooraf hadden we al besloten met de 19x10 Slotangels te gaan rijden. Rob had ook geconstateerd dat deze (ingereden) banden een halve seconde sneller waren dan de Slot-It siliconen banden.
Maar ja nieuwe banden zijn een ander verhaal dan ingereden banden en zo kwamen we tot wat mindere tijden dan bij de training. Op zich maakte dat niet uit, want het gold voor iedereen.
De uitslag van de kwalificatie was niet erg verrassend, ware het niet dat André wat minder uit de voeten kwam, dan we van hem gebruikelijk zijn. Sebastiaan was, zoals verwacht, de snelste, en de rest lag niet ver uit elkaar. Vivianne stuurde haar slotcar strak rond en liet 3 rijders achter zich.

Opmerkelijk was dat het aantal Porsches de overhand had, wel zes stuks, naast een enkele Jaguar, Lancia en Mazda ! 


Aan de hand van de kwalificatietijden werden de manches ingedeeld.


Kwalificatie Group-C
8 mei 2011

rang
aantal deelnemers:
Tijd
start-volgorde
Heat
start in baan
Slotcar
1
Sebastiaan van Altena
12,349
1
3e
4
Mazda 787B
2
Rob van Altena
12,606
2
3e
3
Porsche 956
3
Harold Wiggers
12,725
4
2e
4
Porsche 956
4
Roel Bozon
12,803
3
3e
1
Lancia LC2
5
Hans Licher
13,055
6
2e
1
Jaguar XJR9
6
Vivianne van Altena
13,130
9
2e
2
Porsche 956
7
Jan Willem de Groote
13,345
5
1e
4
Porsche 956
8
Henk Gort
13,389
8
1e
1
Porsche 956
9
André van Wort
13,590
7
1e
2
Porsche 956


In de eerste manches  werd er aardig strijd geleverd, in de eerste heat tussen Jan Willem en Henk, in de tweede heat tussen Harold en Hans en in de 3e heat tussen Sebastiaan, Rob en Roel. Plaats 1 t/m 5 was conform de kwalificatie, daarachter wisten Jan Willem en Henk, Vivianne te passeren. André sloot de rij met een wat hobbelende auto (vanwege wat onronde banden, wat nog versterkt werd door de zeer los gezette kap). Besloten werd om de banden van de André zijn auto te vervangen, wat een duidelijke verbetering zou zijn.  


Group-C32
op
8 mei 2010
1e manche

Namen rijders 1e heat
1e stint
2e stint
3e stint
4e stint
Totaal
Baanvakken
slotcar
Henk Gort
17
18
16
18
69
74
Porsche 956
André van Wort
17
17
17
14
65
93
Porsche 956





0


Jan Willem de Groote
17
18
18
18
71
75
Porsche 956
2e heat:







Naam
1e stint
2e stint
3e stint
4e stint
Totaal
Baanvakken

Hans Licher
18
19
18
19
74
74
Jaguar XJR9
Vivianne van Altena
18
17
16
16
67
78
Porsche 956





0


Harold Wiggers
19
19
18
19
75
63
Porsche 956
3e heat:







Naam
1e stint
2e stint
3e stint
4e stint
Totaal
Baanvakken

Roel Bozon
19
18
19
19
75
57
Lancia LC2





0


Rob van Altena
20
18
19
19
76
9
Porsche 956
Sebastiaan van Altena
19
19
19
19
76
37
Mazda 787B


In de tweede manches wiste iedereen het aantal ronden van de eerste manche iets te verbeteren (André zelfs met 4 ronden, dankzij de nieuwe banden), alleen in de onderlinge rangschikking waren wat wijzigingen: André ging Vivianne voorbij en eindigde vlak achter Henk, Jan Willem kwam wat dichter bij Hans, Roel passeerde Harold (omdat Harold wat vaker er uit vloog), maar het eind van het liedje was dat Sebastiaan weer won, weliswaar met een kleinere voorsprong dan gebruikelijk, maar we konden ons niet aan de indruk ontrekken, dat Sebastiaan in de 2e manche “gecontroleerd” reed (zoals Alain Prost dat ook in de Formule-1 deed), hij stond voor de laatste heat nog steeds bovenaan en hoefde alleen maar vóór Rob en Harold te eindigen, en kweet zich van zijn taak 


Group-C32
op
8 mei 2010
2e manche

Namen rijders 1e heat
1e stint
2e stint
3e stint
4e stint
Totaal
Baanvakken
slotcar
André van Wort
17
18
16
18
69
53
Porsche 956





0


Hans Licher
19
18
19
19
75
22
Jaguar XJR9
Vivianne van Altena
17
17
16
18
68
89
Porsche 956
2e heat:







Naam
1e stint
2e stint
3e stint
4e stint
Totaal
Baanvakken

Roel Bozon
19
19
18
20
76
20
Lancia LC2





0


Henk Gort
18
17
18
17
70
37
Porsche 956
Jan Willem de Groote
18
19
18
18
73
74
Porsche 956
3e heat:







Naam
1e stint
2e stint
3e stint
4e stint
Totaal
Baanvakken

Rob van Altena
19
20
18
19
76
99
Porsche 956





0


Harold Wiggers
19
19
19
18
75
85
Porsche 956
Sebastiaan van Altena
19
20
18
20
77
25
Mazda 787B


Ook in de rondetijden was te zien dat het steeds iets sneller ging, Rob reed een 12,0 wat in de race de snelste rondetijd was. Sebastiaan reed na de race met zijn auto nog een 11,8 en met de auto van Harold zelfs een 11,5 !



Group-C32
1e manche
2e manche
Hoogste

Rang
Naam
Aantal ronden
Aantal ronden
Aantal ronden
Slotcar
Clubrijders
Thuisrijders
1
Sebastiaan van Altena
76,37
77,25
77,25
Mazda 787B
Slipstream

2
Rob van Altena
76,09
76,99
76,99
Porsche 956
Slipstream

3
Roel Bozon
75,57
76,20
76,20
Lancia LC2
Speedtrack

4
Harold Wiggers
75,63
75,85
75,85
Porsche 956

Thuisrijder
5
Hans Licher
74,74
75,22
75,22
Jaguar XJR9
Speedtrack

6
Jan Willem
71,75
73,74
73,74
Porsche 956
SRA

7
Henk Gort
69,74
70,37
70,37
Porsche 956

Thuisrijder
8
André van Wort
65,93
69,53
69,53
Porsche 956
Slipstream

9
Vivianne van Altena
67,78
68,89
68,89
Porsche 956
Slipstream



Sebastiaan dus eerste, vlak voor Rob, Roel, Harold en Hans, daarna, op iets grotere afstand,   Jan Willem, Henk, André en Vivianne.

Ondanks het minder aantal deelnemers dan gehoopt (door Moederdag waren de verwachtingen wat bijgesteld) , was het toch nog een gezellige dag, waarbij fel maar sportief gestreden werd.

Dat belooft wat voor de volgende races, ter plekke werden die vastgelegd,  op zondag 3 juli bij Slipstream en op zondag 25 september bij SRA.